שיתוף

רבות עוסקים במחוברות עובדים לארגון, והרבה פחות במחוברותם של המנהלים לארגון. אלא שמידת המחוברות של המנהלים היא למעשה המפתח למידת המחוברות של העובדים.

כאשר המנהלים חשים מנותקים מהארגון או מחוברות במידה מעטה ביותר, יש לכך השלכות שליליות על מידת מחוברותם של העובדים.

להגביר את סך הידע בארגון

תפקידו החשוב ביותר של המנהל כיום הוא לאו דווקא להיות בעל הידע הרב ביותר ובעל הניסיון הנרחב ביותר. התפקיד המרכזי של המנהל הוא להניע את העובדים כדי שסך הידע בארגון יגדל ויתרחב.

לאור העובדה שטכנולוגיות משתנות חדשות לבקרים, נהלים ומטרות מתחדשים כל העת ושינויים ארגוניים הפכו לעניין של כמעט שגרה, המנהלים הם אלה שאמורים לתקשר לעובדים את הדרך בה מיישם הארגון את השינויים הללו בתפקידים השונים.

צוותים, מחלקות ואגפים, מורכבים מעובדים ומנהלים במגוון רחב של תפקידים וסוגי מיומנות. אם עד לפני כמה שנים, תפקידו של המנהל התמצה בהיותו אחראי על המתרחש ובעל הסמכות להחליט לכאן או לכאן, הרי שכיום תפקידו התרחב הרבה מעבר לכך.

תפקיד המנהל משתנה

האחריות הפורמלית כבר אינה מספיקה ותפקיד המנהל משתנה. מכיוון שכך, על הארגון מוטל לאמץ תפיסות, מיומנויות וכלים חדשים, כדי לאפשר למנהלים ותיקים להיות רלוונטיים על פני זמן.

למעשה, ככל ששוק העבודה הופך מורכב יותר, כך הולכת ומתרחבת חשיבותו של המנהל מנקודת הראות של מחוברות המנהל עצמו ומחוברותם של העובדים הכפיפים לו.

יש שלושה יתרונות בולטים לרמה גבוהה של מחוברות המנהלים:

1 יותר פרודוקטיביות

מעסיקים נוהגים לנסות כמעט כל דבר תחת השמש כדי להגדיל את הפרודוקטיביות של עובדיהם. החל מפעילויות רווחה נדיבות ועד ימי גיבוש מרתקים ומגווני פעילויות.

אבל הפתרון החשוב ביותר, זה שעומד בבסיסה של הפרודוקטיביות הוא מידת המחוברות של המנהלים שמובילה להעצמת מחוברותם של העובדים.

מנהלים ועובדים שחשים מחוברים לארגון נוטים יותר לעבוד בחריצות ולהשקיע מאמצים בעבודתם, החל במאמץ להעלאת רעיונות, יוזמות ולקיחת אחריות גדולה יותר, ועד מאמצים מבחינת היקף העבודה שהם משקיעים. מחקרים מראים, כי מנהלים ועובדים בעלי מידת מחוברות גבוהה הם 17% יותר פרודוקטיביים מאשר עובדים שאינם מחוברים לארגון.

2 יותר מכירות

שילוב של שירות לקוחות טוב ופרודוקטיביות טובה יותר מייצר איכות טובה יותר, ומכאן שגם היקפי המכירות עולים. בארגונים בהם המנהלים והעובדים מדווחים על רמת מחוברות גבוהה מהממוצע ניתן לראות היקפי מכירות הגבוהים בכ-20% לעומת היקפי המכירות של המתחרים בהם רמת המחוברות נמוכה יותר.

מחקרים שבוצעו בארה"ב מצביעים על כך שהתנהגות מניעת מחוברות מצד המנהל, מניבה תוצאות עסקיות טובות יותר.

3 יותר רווחיות

ממחקרים אחרים שבוצעו בקרב עובדים ומנהלים בארה"ב עולה, כי ארגונים בהם קיימת רמת מחוברות גבוהה של מנהלים ועובדים, מדווחים על רווחיות הגבוהה בכ-21% לעומת ארגונים בהם מידת המחוברות של העובדים והמנהלים נמוכה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה