כיצד ליישם תכנית בריאות אפקטיבית לעובדים

כיצד ליישם תכנית בריאות אפקטיבית לעובדים

חברות רבות מתחילות לראות בתכניות בריאות לעובדים סוג של אסטרטגיה עסקית ומבינים את האפקטיביות של תכניות אלו לשיפור שביעות הרצון והפרודוקטיביות של העובדים בחברה

שיתוף

חברות גדולות כגון גוגל ופייסבוק, לוקחות את קונספט תכניות הבריאות לעובדים לרמות אחרות לגמרי ומשקיעות נתח גדול של כספים בתהליך. למרות שקשה לראות כיצד מתאזנות עלויות אלה אצל עסקים קטנים יותר, ההשקעה בבריאות העובדים ניכרת ככדאית ומשתלמת גם בהיבט הכלכלי.

גם בחברות קטנות יותר, בריאות טובה של העובד מביאה איתה מערך רחב של יתרונות. ניתן לראות את ההחזר על ההשקעה באמצעות נוכחות מקסימלית של העובדים הבריאים בעבודה, פחות היעדרויות וימי מחלה וכן פרודוקטיביות משופרת. בנוסף לכך תכניות הבריאות ממקסמות את מיתוג החברה ומעצימות את היכולת למשוך כישרונות.

על מנת לבסס תכנית בריאות אסטרטגית בחברה להלן כמה כללים מנחים:

אין דרך אחת

אין למעשה דרך פורמלית מוגדרת לתכנית בריאות לעובדים. תכנית הבריאות שלכם יכולה לכלול כל דבר, החל מחינוך לבריאות ועד להבאת שירותי מניעת מחלות למקום העבודה. יש מגוון רחב של דברים שיוכלו לעבוד בתכנית שלכם וזה תלוי לחלוטין בתרבות וביעדים של החברה.

אנשים נוטים לפעמים להסתבך ולחשוב שתכנית בריאות לעובדים צריכה לכלול הטבות בריאות יקרות וגרנדיוזיות – זה ממש לא הכרחי. התכנית שלכם יכולה להיות מצוינת גם באמצעים פשוטים, העיקר שתעמדו בתקציב שלכם ולא תתפרעו. אל תחפשו דרך נכונה לבסס תכנית בריאות בחברה – אין דרך אחת נכונה, כל חברה עושה מה שנכון לה.

בריאות – לא רק לאנשים בריאים

מחשבה מוטעית שעולה לעיתים במהלך יישום תכנית בריאות היא שהתכנית מיועדת לאנשים בריאים בלבד. אנשים חוששים כי תכנית בריאות עובדת רק עבור אנשים חזקים העוסקים בספורט ומקיימים אורח חיים בריא, זה לא כך במציאות.
תכנית בריאות לעובדים מתאימה לכולם. לא ניתן להכריח את העובדים להשתתף בה, אך לכל אלו המעוניינים לקחת בה חלק, היא תתאים. אם ישנם אנשים עם מוגבלויות או אנשים עם מחלות כרוניות, הם יוכלו לקחת חלק בתכנית במקומות המתאימים להם. תזונה נכונה מתאימה לכולם, כך גם לגביי ספורט כל עוד הוא מתון ואינדיבידואלי לכל מתאמן ומתאמן.

גמישות

כמו כל אסטרטגיה חדשה שמיושמת בחברה, גם תכנית בריאות צריכה להיות גמישה ואדפטיבית. זה לא משהו שניתן לתכנן בצורה שרירותית. לעיתים יש לשנות את האסטרטגיה, במידה ומגלים שהיא פחות מתאימה לקהל היעד שלכם. אסטרטגיית תכנית הבריאות צריכה להיות חיה ונושמת וגמישה בהתאם לצרכי העובדים והמנהלים בחברה.
בסופו של דבר, תכנית בריאות העובדים צריכה ליישר קר עם תרבות החברה בצורה חלקה. כשאתה מפתח את תרבות החברה שלך, תכנית הבריאות צריכה להיות מותאמת לכך.

להאמין בתכנית

כחברי הנהלה המיישמים את תכנית הבריאות בחברה, עליכם להאמין בתכנית. אין שום סיבה להיות סקפטיים לגבי האפקטיביות של התכנית. עליכם לצאת מנקודת הנחה שבריאות העובדים שווה את המאמץ, וישנם הרבה מחקרים שמוכיחים זאת.

בסקר שנערך על ידי חברת קייזר, 59% מהמעסיקים דיווחו שהתוכניות שלהם שיפרו באופן ניכר את בריאות העובדים ואף העלו ב- 8% את התוצר בחברה. מדובר באחוזים משמעותיים.

הדרך הטובה ביותר לבדוק את אפקטיביות תכנית הבריאות בחברה, היא לבצע מעקב אחר ההחזר על ההשקעה שלך – בדיוק כפי שהייתם עושים עם כל השקעה עסקית אחרת. ניתן גם לעקוב אחר מדדים כגון: תוצאות בריאות ביומטריות, פרודוקטיביות של העובדים ושביעות הרצון שלהם בשנה בה הוטעמה תכנית הבריאות בחברה, לעומת שנים הקודמות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה