כיצד ליצור סביבת עבודה שמחה

כיצד ליצור סביבת עבודה שמחה

חלל העבודה והאנשים איתם אנו עובדים מרכיבים את מרבית שעות היום שלנו ולכן חשוב ביותר שנהיה מאושרים

שיתוף

הדברים אותם אנשים מחפשים במקום העבודה שלהם הופכים להיות ברורים וקשורים בעיקר לתחושת שייכות, הגשמה עצמית, מטרות, קידום והתפתחות אישית. פסיכולוגים טוענים כי "אושר אותנטי" הוא שילוב בין מעורבות, משמעות, ורגשות חיוביים. שני הגורמים העיקריים להשגת האלמנטים הללו הם היחסים החברתיים שלנו בבית ובמקום העבודה.

להלן מספר פעולות שתוכלו לבצע במקום העבודה שלכם על מנת ליצור סביבת עבודה שמחה:

עידוד לעצמאות

יצירת סביבה המעודדת אוטונומיה לעובדים תוך עידוד חשיבה וצמיחה, מייצרת מלבד אושר, גם כישורי מנהיגות. חשוב לנסות ולאפשר לעובדים עצמאות בתפקידם ככל האפשר ולשמש עבורם כמנחה ולא כשוטר.

תקשורת פתוחה ושקופה

תקשורת פתוחה ושוקפה מול העובדים מאפשרת להם להרגיש נוח ולסמוך על הנהלת החברה. כאשר המנהלים מעודדים את העובדים לדבר ולשתף ברעיונות שלהם ולהביא לידי ביטוי את ההצעות והמחשבות, הם למעה מגדילים את תחושת המעורבות בחברה ואש תחושת השייכות והאושר.
עובדים אשר משפיעים על הארגון בהצעותיהם, חשים חלק ממנו. מפעם לפעם יש לקיים פגישות עם העובדים, לבקש לשמוע את דעתם לגביי הפרויקטים השונים ויעדי החברה, ולאפשר להם לספק את התובנות והפרספקטיבות שלהם.

איזון בין עבודה לבית

בכל עבודה חייב שיהיה סוג מסוים של איזון בין העבודה לחיים האישיים. תחושת האיזון משפרת באופן משמעותי את שביעות הרצון של העובדים ממקום עבודתם. אם הם חשים שיש להם מקום וזמן לחיים האישיים ולחיי המשפחה שלהם, יש להם שקט נפשי שמבטיח אושר.

טפיחה על השכם

העובדים מצפים מהמנהלים שלהם למילה טובה, למשוב חיובי ולטפיחה על השכם (מטאפורית), במקרי הצלחות. כשהעובדים מצליחים בפרויקט או במשימה ומביאים את עצמם לשיא, על המנהלים לעצור ולהודות כמו גם לשבח את העובדים. אין כמו טפיחה על השכם מחברי ההנהלה, הדבר תורם רבות לתחושת ההישגיות וההערכה העצמית של העובד, ומכך גם לאושר שלו.

גמול לא תמיד חייב להיות חומרי. לפעמים אפילו הכרת תודה מילולית פשוטה על ידי הממונים היא כל שנדרש כדי לדרבן את המוטיבציה של העובדים.

כאשר עבודה קשה מתוגמלת כראוי ומוכרת על ידי ההנהלה, עובדים ירגישו מוערכים באופן טבעי על ידי הארגון. מנטליות כזו היא בריאה עבור הארגון כיוון שעובדים יהיו מוכנים לעשות צעדים נוספים והשקעה מקסימלית כאשר יבינו שהם מוערכים בשל כך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה