שיתוף

הקשר בין אושר העובדים למחוברות העובדים לארגון הוא מורכב. ארגונים השואפים להצלחה מתמשכת צריכים לטפח סביבת עבודה המקדמת אושר ומחוברות כאחד, מתוך הכרה שכל אחד מהם תורם באופן ייחודי לכוח עבודה משגשג ומחויב.

הקשר בין אושרם של העובדים למחוברותם לארגון טמון בהצטלבות של רגשות חיוביים, סיפוק בעבודה ומחויבות למקום העבודה. מונחים אלה אמנם קשורים זה לזה, אך הם מייצגים היבטים נפרדים של חווית העובד.

האושר של העובד:

אושר מתייחס למצב הרגשי החיובי הכולל של העובדים. הוא כולל תחושות של נחת, שמחה והגשמה.

גורמים התורמים לאושר עשויים לכלול סביבת עבודה חיובית, עמיתים תומכים, איזון בין עבודה לחיים אישיים ותחושת מטרה.

עובדים מאושרים נוטים יותר לגשת לעבודתם בהתלהבות וחיוביות, מה שיכול לשפר את האווירה הכוללת במקום העבודה.

מחוברות עובדים:

מחוברות עובדים היא מושג עמוק והוליסטי יותר. זה כרוך במחויבות הרגשית שיש לעובדים כלפי עבודתם, עמיתיהם והארגון.

עובדים שהם מחוברים לארגון הם לא רק מרוצים במקום העבודה, הם נלהבים מהתפקידים שלהם, מוכנים לעשות מעל ומעבר, ומחוברים עמוקות למשימה ולערכים של החברה.

מחוברות גורמת לרוב לפרודוקטיביות גבוהה יותר, ביצועים טובים יותר ונאמנות מוגברת לארגון.

הקשר בין אושר בעבודה להיותם של העובדים מחוברי לארגון:

ניתן לראות באושרם של העובדים מרכיב של מחוברות עובדים כוללת. כשהעובדים מרוצים, זה תורם לרמות המחוברות שלהם, שכן עובדים מרוצים נוטים יותר להיות מחויבים יותר ומעורבים יותר במשימות שלהם.

בה בעת, רמות גבוהות של מחוברות לארגון תורמות לאושרם של העובדים. כאשר העובדים מחוברים לארגון במידה רבה, הם מוצאים משמעות והגשמה בתפקידם, מה שמוביל לחוויית עבודה חיובית ומספקת יותר.

איך להשיג את האיזון בין אושרם של העובדים למידת המחוברות שלהם לארגון:

האושר של העובדים ומידת המחוברות שלהם לארגון אמנם קשורים זה לזה, אבל יש חשיבות להגעה לאיזון.

עצם ההתמקדות בהפיכת העובדים למאושרים לא בהכרח תתורגם למחוברות מוגברת.

יוזמות מחוברות עובדים צריכות לכלול גורמים כמו הזדמנויות לפיתוח מקצועי, הכרה בהישגים, תרבות ארגונית חיובית ותקשורת ברורה.

האם אושר הכרחי להגברת המחוברות:

מנגד, קיימת גם דעה אחרת לגבי הקשר בין מחוברות העובדים למידת האושר שלהם.

יש דעה שגורסת כי מעסיקים צריכים לתת עדיפות למידת המחוברות של העובדים לארגון על פני האושר של העובדים.

לדברי המחזיקים בדעה זו, העובדה שהעובד מאושר לא בהכרח תורמת למידת המחוברות שלו בעבודה.

הם טוענים, כי מחוברות עובדים מוגדרת כמחויבות, מסירות וחיבור רגשי לעבודתו ולמקום העבודה של העובד.

לדבריהם, המחויבות, המסירות והחיבור הרגשי למקום העבודה יוצרים את נכונותו של העובד להשקיע את המאמץ המקסימלי בעבודה.

המחזיקים בדעה זו גורסים, כי אף שלא מומלץ להעדיף עובדים שאינם מרוצים ואינם מאושרים, הרי שמדי פעם חוסר שביעות רצון במקום העבודה יכול להוביל לתוצאות חיוביות כמו גילוי פתרונות חדשים, פיתוח חוזק, חיזוק מערכות יחסים ומציאת משמעות בעבודה.

המלצתם של המחזיקים בדעה זו למנהלי משאבי האנוש היא, להתמקד ביוזמות המגבירות את מידת המחוברות של העובדים לארגון, מכיוון שזהו מדד בעל ערך להצלחה ארוכת טווח של הארגון והוא אף ניתן יותר למדידה.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה