עובדי הטלוויזיה בערבית מתרעמים על העברתם לאולפן בחיפה

עובדי הטלוויזיה בערבית מתרעמים על העברתם לאולפן בחיפה

אחד העובדים: "ההנהלה החליטה להגלות אותנו מרוממה לאולפן הירוד בחיפה. כבר עשר שנים שאף אחד לא מתייחס לטלוויזיה בערבית"

שיתוף

יישום הרפורמה הכה מדוברת ברשות השידור החל סוף סוף, אך דומה שכל התקדמות בשלביה גורר אחריו שובלים של התמרמרות בכל פעם מצדם של עובדים אחרים.

המקופחים התורנים, לטענתם, הם עובדי הטלוויזיה בערבית. אלו מתרעמים על החלטת הרשות להעביר אותם מירושלים לחיפה ומכנים את המהלך "גלות".

לפני כחודש הודיעה הנהלת רשות השידור לעובדי הטלוויזיה בערבית, כי מעתה שתיים מתוך עשר תוכניות יצולמו באולפן החיפאי ששוכרת הרשות. כשבועיים לאחר מכן התקבל מסר נוסף מההנהלה, כי כל התוכניות של חטיבת התוכנית בערבית, למעט תוכניות החדשות והאקטואליה, תועברנה מהאולפן בחיפה.

למרות שברשות מעמידים לטובת העובדים מוניות מירושלים לחיפה, העובדים קובלים על כך שבשל השינויים הם נדרשים לתוספת של כחמש שעות נסיעה ביום צילומים בין שתי הערים.

 

ארון קבורה

אחד העובדים מהמחלקה בערבית אמר לעיתון גלובס: "ההנהלה החליטה להגלות אותנו מרוממה לאולפן הירוד בחיפה. כבר עשר שנים שאף אחד לא מתייחס לטלוויזיה בערבית. מייבשים את התקציב שלנו באופן מודע לגמרי. ההחלטה להעביר אותנו לחיפה היא עוד מסמר בארון הקבורה של הטלוויזיה בערבית".

"זה מתחיל בה שהוציאו ב-2003 עובדים לפנסיה מוקדמת וממשיך בכך שהאולפן שלנו במצב ירוד לגמרי", הוסיף עובד אחר. "הציוד שלנו מיושן וזה פשוט לא מעניין אף אחד. רק מי שנמצא בתוך המערכת יכול לראות איך פועלים לדחוק את הטלוויזיה בערבית לצד. ממש עובדים בלהעלים אותה מעל פני המסך".

ברשות השידור אמרו בתגובה כי מדובר בהעברת חלק קטן של התוכניות להקלטה באולפן בחיפה כחלק מהתייעלות וחסכון במשאבים. "מדובר בתוכניות שהקלטתן בחיפה יעילה יותר ומקצועית יותר, הן לעובדים והן למרואיינים".

 

פברואר 2012: רשות השידור – רכבי חברה בלי פיקוח והוצאות עתק על מוניות למגישת "מבט"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה