עובדים מגייסים ברשת

עובדים מגייסים ברשת

שיתוף

שימוש תדיר בטכנולוגיה במסגרת עבודת הליבה של מחלקת משאבי האנוש – גיוס ושימור עובדים, הפך כיום כמעט לשגרה. מחלקות משאבי האנוש בארגונים עושות שימוש ברשתות חברתיות ומאגרי אינטרנט  על מנת לאתר, לגייס ולשמר טלנטים, להקל על הקשר הפנים הארגוני ולהכיר יותר לעומק את המועמדים לעבודה בארגון.

רוב החברות והארגונים נמצאים כיום ברשתות החברתיות ובאפשרותם להציע למועמדים לעבודה להטעין בעצמם את דף קורות החיים בעמוד החברה ברשת וכן לבדוק בעצמם מועמדים מתאימים במאגרים הקיימים ברשתות מקצועיות דוגמת לינקדן או מאגרים אחרים.
אנשי משאבי האנוש יכולים לעשות שימוש ברשת החברתית אף כדי לקבל מכלי ראשון המלצות וחוות דעת על מועמדים מסוימים, בהתאם לרשימת החברים שלהם ואף על מנת לוודא את  האמיתות של עובדות מסוימות המופיעות בקורות חייהם של מועמדים פוטנציאליים. חברות רבות אף מקיימות ראיונות וירטואליים עם מועמדים, לרוב זה לא הראיון הקובע אך בהחלט שיטה שימושית לסינון ראשוני.

בחברת Webar, העוסקת בפרסום במיקוד על תקשורת דיגיטאלית, מציינים כי להיות מעודכנים מבחינה טכנולוגית זה נתון הכרחי כיום כדי לזהות את הכישורים והפונקציות החדשות שיש צורך בהם, וכן לדעת איפה ניתן למצוא את המועמדים המתאימים ואיך לשכנע אותם להצטרף לחברה, לפתח אותם ולשמר אותם. "כשמדובר בדור של עובדים שיחסם לטכנולוגיה הוא כה הדוק, להיות מעודכנים טכנולוגית זה המפתח לאיתור, גיוס ושימור של העובדים הנכונים", אומרת דבי רויטמן, מנהלת משאבי אנוש ב- Webar ומציינת כי
החברה עובדת בעיקר עם הרשתות החברתיות הגדולות, פייסבוק, לינקדן וטוויטר, אל לדבריה גם מסנג'ר וסקייפי מאוד ששימושיות לעבודה היומיומית.

עמוד החברה ברשת משמש כחלון ראווה של החברה ולעיתים קרובות הוא אמין יותר ונגיש יותר מהאתר הרשמי, שהוא לרוב  קר וענייני, מה שהופך אותו לאטרקטיבי יותר עבור מחפשי עבודה. "יותר ויותר אנשים אומרים לנו שהחליטו להגיש את מועמדתם לעבודה בחברה, לאחר שקראו בדף שלנו בפייסבוק על האווירה הטובה השוררת אצלנו, על הזדמנויות וכן על דוגמאות קונקרטיות לקידום מקצועי, על אירועים שאנחנו עושים וכד'" מוסיפה רויטמן בהקשר זה.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה