איפה הכסף? תשלומים הם המניע החזק ביותר להחלפת מקומות עבודה

איפה הכסף? תשלומים הם המניע החזק ביותר להחלפת מקומות עבודה

כסף הוא המניע החזק ביותר להחלפת מקום עבודה בכל רחבי העולם. אחריו פיתוח קריירה והתאמה להשכלה.

שיתוף
סקר עובדים גלובלי

פיתוח קריירה, הזדמנויות ללמידה, משוב, הערכה, ימי גיבוש… הכול טוב ויפה וחשוב, אבל סקר הרבעון השני לשנת 2014 של Randstad מראה את המציאות שאי אפשר לחמוק ממנה – המשכורת היא מניע חזק להחלפת מקום עבודה.

על אף שיותר ממחצית המועסקים (56%) מצהירים שיש להם את המשרה המושלמת, 61% גם אומרים שהמשרה שלהם היא פשוט אמצעי פרנסה ולא יותר. הדברים עולים מהסקר שהקיף 33 מדינות בעולם. 75% מהמגיבים ברחבי העולם אמרו שהיו מחליפים משרה אילו יכלו להרוויח יותר כסף במקום אחר. 69% היו מחליפים עבודה כדי לשפר את הזדמנויות הקריירה שלהם, ו-59% היו עושים את השינוי אילו יכלו למצוא משרה שתואמת טוב יותר את השכלתם – זאת על עף ש-71% מחזיקים במשרות שתואמות את הרקע הלימודי שלהם.

בשלוש הסיבות לשינוי מקום העבודה (יותר כסף, פיתוח קריירה והתאמה להשכלה), מדינות אמריקה הלטינית נמצאות במקום הראשון, ובעיקר מקסיקו. מועסקים בצפון מערב אירופה ומועסקים מבוגרים יותר מכל רחבי העולם נאמנים יותר למעסיקים שלהם ונכונים פחות מהאחרים להחליף משרה בשביל עוד כסף, הזדמנויות קריירה טובות יותר או התאמה טוב היותר להשכלה.

חשבו טוב על המשרה הראשונה

בסקר הוצגה גם השאלה "האם המשרה הראשונה שלך קבעה עבורך את המשך הקריירה?" 56% מהנסקים השיבו שלא בהכרח. אולם, בטורקיה, סין והודו 74% עד 82% מהמועסקים הצהירו שלמשרה הראשונה שלהם הייתה השפעה רבה על המשך הקריירה. הנסקרים נשאלו בנוסף האם הגיעו למשרה הראשונה שלהם באקראי. שיעור התשובות החיוביות של ההודים (71%), הסינים (63%) ותושבי הונג קונג (65%) היה גבוה בהרבה מהממוצע העולמי שעומד על 47%.

ממצא זה מרמז על כך שמועסקים שבוחרים באופן מודע את משרתם הראשונה חשים ביטחון רב יותר בנוגע לשליטתם על הקריירה שלהם בהשוואה למועסקים שנכנסו לשוק העבודה מבלי שהקדישו מחשבה רבה למהלכי הקריירה העתידיים שלהם. יחד עם זאת, הרוב מאמינים, גם במדינות שהוזכרו לעיל, שאפשר להחליף עבודה בכל זמן לאורך הקריירה. עובדים מבוגרים יותר (48% מבין בני ה-55 ומעלה) ומועסקים מיפן (44%) קיבלו ציון נמוך במדד זה בהשוואה לשאר העולם (58%).

72% מהמועסקים בעולם רואים בעבודה זמנית קרש קפיצה למשרה קבועה. הציונים הגבוהים במדד זה הם של המועסקים מדנמרק (84%), סין (83%) וברזיל (82%). באופן כללי, רוב המועסקים אמרו שהיו נעזרים בחברת השמה למציאת משרה חדשה אילו היו בלתי מועסקים (ממוצע עולמי: 69%).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה