1,500 מורי קבלן משביתים 160 מרכזי לימוד בכל הארץ

1,500 מורי קבלן משביתים 160 מרכזי לימוד בכל הארץ

למעשה, מדובר בשביתת עובדי הקבלן המקיפה ביותר שהייתה בישראל עד היום. מוחים על תנאי העסקתם

שיתוף
שביתת מורי קבלן

מאז הפגינו וקיימו שביתת אזהרה, דומה שדבר לא השתנה במעמדם של מורי הקבלן העובדים במסגרת תוכנית "הילה" לנוער שנשר מהלימודים.

ועד המורים מטעם התוכנית ישבית מחר את כל 160 מרכזי הלימוד לנוער נושר בכל הארץ. למעשה, מדובר בשביתת עובדי הקבלן המקיפה ביותר שהייתה בישראל והיא תכלול 1.500 מורים המלמדים 8,000 תלמידים.

על מה בעצם מוחים המורים? בארגון כוח לעובדים, המייצג אותם, אומרים שכעסם יוצא על כך שלאחר חצי שנה של משא ומתן מול החברה למתנ"סים המעסיקה אותם על תקן של חברת קבלן, הודיעה זו שהיא אינה מכירה ביציגות של ועד המורים. במילים אחרות, "בכל מתנערת חברת המתנ"סים לגמרי מאחריותה ומחובותיה כלפי המורות והמורים אותם היא מעסיקה, כאחרונת חברות כוח האדם".

המורים ב"הילה" מקבלים שכר שעתי רק עבור שעות בהן לימדו בפועל. כתוצאה מכך, במשך ארבעה חודשים בשנה הם אינם זוכים לתשלום משכורת לרבות בחופשת הפסח הקרובה. יתרה מזו, כאשר תלמידים אי נם מגיעים לשיעור, המורים אינם זכאים לתשלום.

באמצע פברואר האחרון הפגינו המורים בשדרות רוטשילד בתל-אביב, והניפו סיסמאות דוגמת "מורי קבלן – מורים מן המניין". המפגינים איימו להחריף צעדיהם ללא הגבלת זמן, עד שישיגו השוואה של תנאי העסקתם לאלו של כלל המורים בישראל.

אלא שגם פגישתם עם מנכ"ל משרד החינוך, דלית שטאובר, העלתה חרס. בחברת המתנ"סים משליכים בתגובה את האחריות לפתחו של משרד החינוך. ""אנו פועלים לפי תנאי המכרז של משרד החינוך. היה ויוכנסו למכרז שינויים בתנאי העסקתם של המורים – נברך על כך".

עינת אברהמי, מורה במרכז ההשכלה בתל-אביב וממובילי המאבק, מתרעמת: "מקומם שלאחר חמש שביתות שקיימנו לא הושג הסכם ביננו לבין חברת המתנ"סים, בעוד שמשרד החינוך עומד מן הצד ואינו מתערב כאילו שהסכסוך אינו נוגע למערכת החינוך הציבורית ומתרחש על כוכב לכת אחר. משרד החינוך אומנם הוציא להפרטה את תוכנית ההשכלה לנוער שנשר מהלימודים הרגילים בבית הספר, אך המשרד אינו יכול להתנער מאחריותו כלפי המורים והנוער”.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה