מדד האבטלה במדינות היורו הגיע לשפל שיא בכל הזמנים

מדד האבטלה במדינות היורו הגיע לשפל שיא בכל הזמנים

מדד האבטלה הגיע ל-10.8% עם למעלה מ-17.1 מיליון מחוסרי עבודה והמצב, כך על פי הכלכלנים, צפוי עוד להחמיר

שיתוף
יישומי משאבי אנוש
יישומי משאבי אנוש

יציאה מהמיתון? אולי, אבל לא במדינות ה- Eurozone (בהן המטבע המקומית הנהוגה היא היורו), כך עולה מדו"ח חדש שהמסר שלו העיקרי שלו הוא שהמצב עוד עומד להחמיר לפני ש… אם בכלל הוא ישתפר.

17 המדינות שעברו ליורו הגיעו לשפל שיא מ-1999 עם ממוצע של 10.8 אחוזי אבטלה שנרשמו בחודש פברואר.

ממשרדי המחלקה הסטטיסטית של הנהלת האיחוד האירופי נמסר שבקרב 17 המדינות בהן היורו היא המטבע הרשמית, יש למעלה מ-17.1 מיליון מחוסרי עבודה וזה כמעט 1.5 מיליון יותר מבתקופה מקבילה אשתק, משמע חלה עליה של למעלה מ-8% בשיעור האבטלה.

רק כדי להבהיר עד כמה מצבן של 17 מדינות היורו חמור, בארה"ב שיעור האבטלה עומד כיום על 8.3% בלבד, והוא בסימני ירידה על רקע מגמת גידול במספר המשרות שנפתחו במהלך החודשים האחרונים.

בקרב 17 מדינות היורו, בספרד נרשם שיא מבחינת מדד תעסוקה שלילי עם אחוזי אבטלה של 23.6%, כאשר אחוז האבטלה בקרב הצעירים (עד גיל 25) עומד על 50.5%. ביוון טיפסו אחוזי האבטלה ל-21%, בפורטוגל ל-15% ובאירלנד הם הגיעו ל-14.7%. המדינה בה אחוז האבטלה הוא הנמוך ביותר בקרב מדינות אירופה היא אוסטריה, שם אחוז האבטלה עומד על 4.2% בלבד.

ג'ניפר מק-קווין, כלכלנית בכירה ב-Capital Economics: "נתוני האבטלה המדאיגים מאטים את קצב צמיחת המשק ללא ספק. כלכלת הבית, המנוהלת בהקפדת יתר, מונעת מהציבור לבזבז וזה עוצר את השוק המקומי. על כן, המצב צפוי להחמיר ואפילו בגרמניה, שם אחוזי האבטלה נמוכים יחסית [5.7% בלבד] עומדת בפני מגמת גידול במספר המובטלים".

הווארד ארצ'ר, כלכלן המתמחה בשוק האירופי בחברת HIS Global Inside: "התוצר המקומי הגולמי של מדינות ה-Eurozone הצטמצם ברבעון הראשון של 2012 והרבעון הבא ממש לא נראה 'ורוד'. מדינות אלו לא נחלצו מהמיתון להפיך, שם המצב עוד צפוי להחמיר."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה