מגמה מסתמנת בעולם משאבי אנוש – גידול בפערי כישורים סביבתיים

מגמה מסתמנת בעולם משאבי אנוש – גידול בפערי כישורים סביבתיים

מומחי סביבה וקיימות עשויים לחסוך לארגונים כסף רב ואפילו להפוך הוצאה להכנסה. אבל חסרים אנשים כאלה בשוק העבודה. האתגר של משאבי האנוש הוא לסגור את הפער

שיתוף
טכנולוגיה והעלאת מוטיבציה

טכנולוגיה והעלאת מוטיבציה

צומח בעולם פער כישורים שבמידה ולא יגושר במהרה על ידי משאבי אנוש, הוא יהווה איום על פריונם של עסקים בכל מקום. מרטין בקסטר, מנהל תחום המדיניות במכון לניהול והערכה סביבתית IEMA בבריטניה, כותב בטור באתר HR Magazine שמחקר מהעת האחרונה מצא שקיים פער כלכלי בכישורי סביבה וקיימות בזמן שבו מעולם לא הייתה להם דרישה גבוהה כל כך. 

עסקים בכל מקום ניצבים בפני עלויות אנרגיה מאמירות, עלייה במחיריהם של חומרי גלם, רשימה מתארכת של רגולציות סביבתיות ופגיעה ברכוש של חברות על ידי הצפות ואירועי מזג אוויר קיצוניים אחרים.

אז מה עושים? כישורי סביבתיות וקיימות, המוטמעים בארגון, יכולים לעזור לעסקים לצפות ולהתכונן לקראת איומים כאלה וגם לחסוך כסף. כך גורס אנדרו מאגווייר, מנהל בטיחות וסביבה בחברת מזון. הוא הצליח להפוך עלות של 80,000 פאונד בשנה לרווח של 250,000 בשנה פשוט באמצעות שינוי הדרך שבה הארגון התמודד עם פסולת. זה נשמע פשוט, אך לשם כך נדרש העירוב הנכון של הבנה מעמיקה של התקנות הקשורות בהטמנת פסולת, ידע טכני של הפיכת שומן בישול לביודיזל, והנכונות לגרום לפרויקט לקרות.

לפיכך, בתיאוריה, אם כל מקצוען משאבי אנוש יכול היה לגייס אנדרו מאגווייר משלו, עסקים בכל מקום היו חוסכים ומרוויחים כמויות רציניות של כסף. לרוע המזל יש מחסור עצום באספקת הכישורים האלה בהשוואה לדרישה.

למעשה, מתוך יותר מ-900 ארגונים שנסקרו השנה בנוגע ליכולתם לתפקד ולהתחרות ב"כלכלה בת הקיימא" החדשה, רק 13% אמרו שהם בטוחים לגמרי שכבר יש להם את הכישורים הנחוצים להם כדי לשרוד ולשגשג.

חפש את המומחה
מה גורם לפער? פשוט אין מספיק אנשים בשוק העבודה עם ההכשרה הסביבתית, היכולות והניסיון המתאימים. 52% מהחברות שנסקרו הודו שהן נאבקות לגייס מומחי סביבה וקיימות בעלי הכישורים המתאימים. הדבר מוביל להזדמנויות עסקיות מוחמצות ומותיר את הארגונים חשופים לסיכוני שינויי האקלים.

למנהלי משאבי האנוש יש הזדמנות עצומה למלא תפקיד מנהיגותי. הם יכולים לעבוד עם הוועד המנהל של ארגוניהם כדי להבטיח שכישורי סביבה וקיימות יהיו חלק מהליבה של החברה. לא רק ברמת המומחה אלא גם באמצעות דאגה לכך שכל הצוות יקבל הכשרה למודעות לסביבה וקיימות. אפשר להשיג את הכישורים הללו על ידי משיכת כישרונות ובאמצעות יוזמות הכשרה ולמידה רלוונטית באיכות גבוהה ובהתאמה לעולמות התוכן והצרכים של הארגון והענף.

מה צריכים אנשי משאבי אנוש לחפש כאשר הם מגייסים את הכישורים האלה?
ידע טכני של מערכות טבעיות הוא הכרחי כמו גם הבנה אסטרטגית של סוגיות בקיימות ומודעות עדכנית של חוקים ותקנות המשתנים במהירות. היכולת להוביל פרויקט, לנתח נתונים, להטמיע תכניות שינוי וליצור קייס עסקי – כל אלה חיוניים אף הם.

זה אולי נשמע כמו מערך כישורים משונה ומגוון, וזה מה שהופך מקצועני סביבה וקיימות לנדירים ורבי ערך כל כך בימים אלה. מילוי פערי כישורים הוא עניין של החלטות בגיוס והטמעת תכניות הכשרה ופיתוח מתאימות כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה