הפלה או פיטורים

הפלה או פיטורים

אישה אמריקאית תובעת את המעסיק לשעבר על שאילץ אותה לבחור בין מקום העבודה לבין הריון שלישי

שיתוף
דיני עבודה
דיני עבודה

 קת'רין ריזו, אם חד הורית לשני ילדים מלונג איילנד ניו-יורק, בת ה-25, נאלצה להתמודד עם אחת הדילמות הקשות ביותר עבור אישה. כאשר למעסיק שלה ברשת Cooky’s Deli in Bohemia , נודע כי היא בהריון בפעם השלישית, הוא הודיע לה חד משמעית שאם היא לא תעבור הפלה לא תהיה לה עוד עבודה. ריזו, אשר נאלצה להתמודד עם העול של גידול שני ילדים משכר מינימום של קופאית, פחדה לוותר על היציבות התעסוקתית בתקופת המשבר ומתוך לחץ וחרדה בחרה לבצע הפלה. בהמשך היא פוטרה בסופו של דבר בשל איחורים כרוניים.

ריזו הגישה כנגד מעסיקה תביעה לבית הדין הפדרלי, בגין פגיעה בזכות הבסיסית של אישה עובדת להיכנס להריון וליהנות מיציבות תעסוקתית.

 מנהל הרשת טוען מנגד, כי עבדו אצלו הרבה מאוד נשים, חלקן אימהות וחלקן נכנסו להריון במשך תקופת עבודתן וכל עוד לא היו בעיות, דוגמת איחורים והיעדרויות, אין לו כל בעיה עם עצם העובדה שריזו הינה אם חד הורית לילדים קטנים. באשר לברירה שהציב בפניה – פיטורים או הפלה, טוען המנהל בשלב זה כי לא היו דברים מעולם.

 ריזו, אשר החלה לעבוד במקום חילופי ואף נאלצה לעבור דירה בעקבות הפיטורין, ממתינה לשעתה בבית המשפט הפדרלי, בו תהיה לה הזדמנות להוכיח לשופט, כי המעסיק שלה לשעבר אילץ אותה לבצע את הבחירה הקשה ביותר עבור אישה, ולו רק בשל ביטחון תעסוקתי שנלקח ממנה בסופו של דבר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. רק השבוע פורסם בוואי-נט כתבה בנושא.

    לא מכיר אישה שלא נתקלה בשאלה לגבי התוכניות שלה בנושאים האלה. אותו דבר רואים באנשים שעושים 35 ימי מילואים בשנה (כשזה יכל להמשך 20 שנה). מ"פים שהתגאו יותר מדי בשירותם את המדינה מצאו שמעסיקים לא ממש שמחים מכך שהם נעלמים להם לחודש פעם בשנה.

    2 המקרים פשוט מקוממים! לא ייתכן שהעסק בא לפני האנושיות. לא ייתכן שקפיטליזם עיוור אותנו עד כדי כך שכבר שכחנו מה זה להיות בן אדם.

    לגבי נשים, כבר הוכח באין ספור מקומות שנשים יעילות יותר, יותר נאמונות למקום העבודה, עובדות יותר טוב במקביל ועושות לא פחות אם לא יותר מגברים. ולגבי המילואימניקים, האם לא נעדיף אדם ערכי במקום העבודה?

    דרושה הסתכלות מחודשת במראה שלנו לפני שאנו "מזדעזעים" ממה שקורה מחוץ לבית.

    דוד

השאר תגובה