הנעת עובדים: לפנק לפנק לפנק

הנעת עובדים: לפנק לפנק לפנק

הדרך הנעימה ביותר להניע עובדים היא גם הפשוטה ביותר: לתת להם משהו מתוק

שיתוף
הנעת עובדים: לפנק
הנעת עובדים: לפנק

"שוקולד קטן ושוקולד גדול
שוקולד יקר ושוקולד בזול
שוקולד אגוזים ושוקולד סתם
לעשירים ולכולם" (מתוך "ריח של שוקולד", הכבש הששה עשר)

בוקר אחד נכנסו העובדים למפעל, וכל אחד מהם מצא בעמדתו אריזת שי, המכילה שוקולדים גדולים וקטנים עם אגוזים ושקדים כמו עומדים בתור מחכים בהם לבחור.

לאחר שבחנו היטב את המארז, גילו שמדובר במחווה לכבוד ראש השנה. העובדים חייכו, התלהבו, טעמו קצת, חלקו זה עם זה את שמחתם והחלו לעבוד במרץ.

תשומת לב קטנה, לפעמים זה כל מה שצריך. שוקולד, כפי שנאמר בשיר, לא מדבר רק לעשירים. כל ארגון, מפעל ומשרד, שעובדיו חשובים לו והוא מבין שהם הגלגלים המניעים את המערכת שכל כך יקרה לליבו –  יכול להרשות לעצמו לפנק את העובדים באירועים חשובים, וכה משמעותיים לעובד.

יש הרבה דרכים להנעת עובדים ולשימורם: שיחות מוטיבציה, פעילויות רווחה, בונוסים ועוד ועוד… יש שוקולד יקר ושוקולד טוב – והוא גם עושה מצב רוח טוב, כי אומרים שהוא משחרר אנדורפינים במוח, אותם חומרים המשפרים את מצב הרוח שלנו. מובן שעובד שמח, שגם מעריך את היחס הקטן המעניק לו תחושת שייכות לחברה – שווה לכל מעסיק ולכל מנהל. השי הקטן יעניק לו זריקת מרץ ומוטיבציה, והוא יתחיל את היום בהערכה ובשמחה.

אבי משעניה, מנהל תחום חבילות השי בחברת ליימן שליסל:
"אנו מספקים אריזות שי כפתרונות למעסיקים. אריזות השי יכולות לשמש גם כמתנה לעובדים וגם כמתנה ללקוחות, והערך הנתפש בעיניהם גבוה ממחירם האמיתי. כך שמקבל המתנה מייחס ערך גבוה והשקעה מצד המעסיק, ומבחינה כספית 'זה רק נראה יקר'. המעסיק אף אינו צריך להשקיע זמן בהרכבת ואריזת המתנה, המגיעה מוכנה למשרד או אף ישירות לביתו של הלקוח".

לרעיונות נוספים לפינוקים לעובדים לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה