המו"מ הלילי נכשל: האחיות בשביתת אזהרה מהבוקר ל-24 שעות

המו"מ הלילי נכשל: האחיות בשביתת אזהרה מהבוקר ל-24 שעות

העבודה מתבצעת במתכונת שבת. יו"ר הסתדרות האחיות: "רפואת המסדרונות משפילה את החולים"

שיתוף

הניסיונות למניעת שביתת האחיות עלו בתוהו.

הבוקר פתחו אחיות קופות החולים ובתי החולים בשביתת אזהרה בת 24 שעות, במחאה על מחסור בכוח אדם ועומס עבודה רב בבתי החולים.

האחיות עובדות במתכונת שבת, ופירושו של דבר הוא שמכונים ומרפאות חוץ יהיו סגורים לכלל הציבור ויוענקו רק טיפולים אונקולוגיים וניתוחים מצילי חיים. השירות האמבולטורי יפעל ללא אחיות. רק תחנה אחת לבריאות המשפחה תפעל בכל עיר ותיתן מענה לפגים ולנשים הרות בסיכון. גם אחיות בתי הספר שובתות לחלוטין. מרפאות חיסוני חו"ל תהיינה סגורות כמו גם תחנות טיפות חלב, מחלקות אשפוז היום, מרפאות החוץ וחדרי הניתוח.

 

משפילים את החולים

עד השעה ארבע לפנות בוקר ניהלו נציגי הסתדרות האחיות משא ומתן עם משרד האוצר, אלא שהדיונים עלו על שרטון וכך מושבת אפוא כל מערך האחיות כמו גם לשכות הבריאות הציבוריות.

בהסתדרות האחיות אמנם מדברים על השגת הבנות, כלשונם, אולם לטענתם נציגי האוצר דורשים מהן להסכים לאשפוז חולים גם כאשר ישנו עומס של 150% ובכך למעשה "לשמור על שקט תעשייתי". בנקודה זו נתקל הדיאלוג במבוי סתום.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן: "לא ניתן להגיע להסכמה ללא פתרון עבור החולים השוכבים במסדרון. רפואת המסדרונות משפילה את החולים ומסכנת את חייהם".

מהאוצר נמסר ש"על אף מאמצי סגן שר האוצר ונציגי משרדו למצוא פתרונות שיקלו על העומס המוטל על האחיות, טרם הושג הסכם והאחיות החליטו לשבות היום. המשא ומתן יימשך גם היום על מנת להגיע לפתרונות ולסיים את השביתה מהר ככל הניתן".

המשא ומתן בנושא מתנהל בשבוע האחרון ביתר שאת, כאשר את סנונית האזהרה הראשונה שלחו אחיות בית החולים סורוקה לפני כשבועיים ימים בהפגנה בת שלוש שעות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה