האוצר: המבטחת מחויבת לוודא ביצוע תשלום פרמיות אובדן כושר עבודה על ידי...

האוצר: המבטחת מחויבת לוודא ביצוע תשלום פרמיות אובדן כושר עבודה על ידי המעסיק

המעסיק לא שילם פרמיות עבור אובדן כושר עבודה, וחברת הביטוח משכה את התשלומים מכספי החיסכון הפנסיוני של העובד | אגף שוק ההון: קיימת חובת וידוא ביצוע תשלום על ידי המבטחת

שיתוף

על חברת הביטוח מוטלת החובה להתריע בפני המעסיק אם לא העביר במועד פרמיה עבור כיסוי כושר עבודה – כך עולה מהכרעה שפרסם אתמול (א') אגף שוק ההון במשרד האוצר, בעקבות בירור שהועבר בנושא למחלקת פניות הציבור. 

לעובד היתה פוליסת ביטוח מנהלים, שכללה בנוסף לחיסכון פנסיוני במסגרת עבודתו אצל המעסיק גם כיסוי בגין אובדן כושר עבודה. לימים העובד עבר לעבוד בשירות המדינה, והמעסיקה החדשה קיבלה בעלות על הפוליסה של העובד תוך התחייבות לשלם עבור הכיסוי הביטוחי שלו במקרה של אובדן כושר עבודה. בפועל התברר שהמדינה לא העבירה לחברת הביטוח תשלום עבור כיסוי זה. מסיבה זו החלה חברת הביטוח לגבות את התשלום עבור הכיסוי הביטוחי של העובד מתוך כספי החיסכון שלו.

מעקב Photo by imagerymajesticבמסגרת בירור הפנייה התברר שבעת העברת כספי החיסכון הפנסיוני עבור העובד לחברת הביטוח, המעסיקה שלחה אליה מסמך המפרט את חלוקת הכספים בין החיסכון הפנסיוני לכיסויים הביטוחיים של העובד. ממסמך זה ניתן היה לראות שהמדינה לא העבירה כספים בגין הכיסוי הביטוחי לאובדן כושר עבודה, וכך הפרה את חובתה. עם זאת, חברת הביטוח לא התייחסה לתוכן המסמך שצורף לכספים, ולכן לא התריעה בפני המעסיק או הלקוח על כך שהמעסיק לא העביר את הפרמיה עבור כיסוי אובדן כושר עבודה. זאת, מבהירים באוצר, על אף שכאמור היתה עליה חובה לעשות כן.

בעקבות פניית האוצר למעסיקה, השלימה המדינה את החוב עבור עלות הכיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה באופן שהשיב את מצב החיסכון הפנסיוני של העובד למצב שבו היה לולא נגבה ממנו התשלום עבור הכיסוי הביטוחי.

יש לציין כי במקרה בו מעסיק אינו מעביר פרמיות אובדן כושר עבודה לחברת הביטוח, והיא אינה גובה אותן מהחיסכון הפנסיוני של עובד, יוצא שהעובד נותר חשוף ללא כיסוי ביטוחי. אם העובד ייקלע למצב של אובדן כושר עבודה – יהיה המעסיק חשוף לתביעה משפטית במסגרתה ייתבע לשלם לעובד את סך כל הפיצויים שהיה העובד מקבל מחברת הביטוח, דבר שעשוי להגיע למאות אלפי שקלים. כך הדבר גם במצב בו במשך חודשים ארוכים מעסיק אינו מפריש את כספי הפנסיה של העובד, גם אם בתום לב. במקרה של מות העובד יידרש המעסיק לשלם לשאריו את הכספים שהיו זכאים להם לוּ היה המעסיק מפריש את הכספים במועד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה