ביה"ד לעבודה אישר שביתת פרקליטי הביטוח הלאומי

ביה"ד לעבודה אישר שביתת פרקליטי הביטוח הלאומי

בית הדין דחה בקשת המוסד לביטוח לאומי להוציא צו מניעה נגד השובתים

שיתוף
ביטוח לאומי
ביטוח לאומי

אור ירוק לשביתת פרקליטי הביטוח הלאומי: עם יותר מ-2,000 דיונים שבוטלו בתיקי תביעות אזרחים, דחה בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את בקשת ההנהלה להוציא צו מניעה נגד הפרקליטים וההסתדרות.

תזכורת: 75 המשפטנים והפרקליטים של המוסד לביטוח לאומי הכריזו על סכסוך עבודה, בגיבוי ההסתדרות, על רקע מחלוקת בנוגע להחתמת שעון נוכחות בתחילת ובסיום יום העבודה. לאור סירובם של העובדים, ניכתה ההנהלה 2,000 שקלים משכר חודש דצמבר של השובתים.

[adrotate banner="27"] לטענת המוסד, החובה לחתום פעמיים על שעון הנוכחות מעוגנת בהסכם העבודה הקיבוצי וניכוי הסכום מהמשכורת נעשה בהוראת יחידת הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. אתמול הפגינו הפרקליטים מול בניין האוצר בדרישה לקבל החזר של הניכוי.

באי כוחו של הביטוח הלאומי טענו כי השביתה היא בלתי מידתית וגורמת נזק קשה למוסד, ובעיקר לאלפי אזרחים המגישים תביעות נגדו בשל החלטות שהתקבלו בסוגיות של קצבאות זקנה, נכות, שארים, תאונות עבודה וגמלת הבטחת הכנסה.

למולם, טענו נציגי הפרקליטים שמדובר במאבק לגיטימי על תנאי העבודה, המתנהל באישור ההסתדרות שהכריזה על סכסוך עבודה כחוק לפני שבועות ספורים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה