בשוק העבודה המודרני, שקיפות בשכר הפכה מניסוי שולי לכלי אסטרטגי מכריע.
ככל שחוקי שוויון השכר מתהדקים בשווקים המערביים ופלטפורמות כמו לינקדאין וגלאסדור מספקות גישה חסרת תקדים לנתונים, ערפל הסודיות סביב היקף השכר הולך ונעלם.
עבור מנהלי משאבי אנוש, השאלה היא כבר לא האם עליהם לנקוט בשקיפות, אלא באיזו מידה השקיפות הזאת בשכר קובעת את יכולתם למשוך את הטלנטים המבוקשים והיחודיים ביותר.
ההשפעה המיידית ביותר של השקיפות בשכר היא היעילות של שיטות סינון הטלנטים.
בשוק עבודה שבו מומחים שיש להם ביקוש גבוה, כמו למשל מהנדסי בינה מלאכותית או ארכיטקטים בכירים, מקבלים עשרות פניות בשבוע, חוסר בנתוני שכר מהווה גורם מרתיע מרכזי.
הכללת טווח השכר בפרסום המשרה משמשת כאות ליושרה ארגונית. מחקרים מצביעים על כך שמודעות 'דרושים' עם טווחי שכר ברורים זוכות לעד כ-75% יותר קליקים ממודעות 'דרושים' שלא מפורסם בהן טווח השכר.
השקיפות מבטלת את חוסר הוודאות לגבי השכר, ואת הניסיונות לברר את טווחי השכר, שמתרחשים לעיתים קרובות בשלב האחרון של תהליך הראיונות.
תיאום ציפיות מוקדם מאפשר לחברות להמנע מהטעות היקרה של השקעת שבועות בבחינת מועמד שבסופו של דבר מסרב בשל חוסר התאמה תקציבית.
טלנטים מבוקשים, בפרט בני דור ה-Z ובני דור המילניום, נותנים עדיפות לערכים וצדק חברתי לא פחות מאשר לרווח כספי. שקיפות בשכר נתפסת כתרופת הנגד העיקרית לפערי שכר.
מועמדים מאוכלוסיות מגוונות המיוצגות בחסר, נוטים יותר להגיש מועמדות לארגונים בעלי מבני שכר שקופים, שכן הדבר מבטיח שהם לא יצטרכו לנהל משא ומתן מול הטיה.
כאשר סולמות השכר פתוחים וגלויים, זה מאותת על תרבות ארגונית מריטוקרטית (המבוססת על הצטיינות).
זה מרמז שהחברה מתגמלת ביצועים ומיומנויות ולא את היכולת של המועמד לנהל משא ומתן בעימות בעל סיכון גבוה.
עם זאת, שקיפות בשכר היא חרב פיפיות. היא אמנם מושכת טלנטים חיצוניים, אבל היא גם עלולה ליצור תנודתיות פנימית אם היסודות אינם יציבים.
אם חברה מציעה שכר גבוה, בצורה שקופה, כדי למשוך טלנט שנחשב לסופרסטאר, היא עלולה לחשוף בטעות את העובדה שעובדים קיימים ונאמנים מקבלים שכר נמוך מדי. זה יכול להוביל למרירות ולמצב של התפטרות שקטה.
יתרה מכך, סולמות שכר שקופים מספקים מפת דרכים למתחרים הלוטשים עיניים לעובדים המצטיינים של הארגון.
הם יכולים להעביר אותם אליהם על ידי הצעה של תוספת שולית של 10%-15% מעל התקרה הפומבית של הארגון שנוקט שקיפות.
כך או כך, במהלך השנה הקרובה, שקיפות שכר תהיה ככל הנראה ברירת המחדל.
חברות שיאמצו מוקדם את מדיניות השקיפות בשכר, ויצמידו לכך הסבר ברור לגבי מדוע עובדים ומנהלים משתכרים כפי שהם משתכרים, יזכו באמונם של הטלנטים הטובים ביותר.
בשורה התחתונה, במירוץ אחר הטלנטים המבוקשים והיחודיים ביותר, בהירות היא המטבע האולטימטיבי.
ארגונים שיסתירו את המספרים האמיתיים, ייתפסו יותר ויותר ככאלו שיש להם מה להסתיר.








