שליש מהחברות במשק עומדות להגדיל את ההשקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש

שליש מהחברות במשק עומדות להגדיל את ההשקעה בטכנולוגיית משאבי אנוש

לקראת 2013, ארגונים במשק צפויים להגדיל את ההשקעה שלהם בטכנולוגיות משאבי אנוש וכן לבצע שינויים מבניים במחלקת HR, כך עולה מסקר חדש

שיתוף
תוכנת משאבי אנוש

תוכנת משאבי אנוש

רק השבוע דיווחנו לכם כאן באתר HRus על כוונותיה של ענקית המחשבים יבם לרכוש את חברת קנקסה, המתמחה בפתרונות טכנולוגיים לניהול משאבי אנוש ותהליכים ארגוניים. את הרכישה (בשווי 1.3 מיליארד דולר) מקווה יבם להשלים עוד השנה ומרגע זה היא תיצור חזית רביעית מול השחקניות הראשיות בענף טכנולוגיות משאבי אנוש (לצד SAP, אורקל ו-Salesforce). יבם שואפת לחדור לנישה של תוכנות משאבי אנוש ולא בכדי. במשך השנים האחרונות, כשהמיתון נתן את אותותיו בין השאר על ענף ההייטק וספקיות תכנה רבות נפגעו ונפגעו קשה, הביקוש לפתרונות טכנולוגיים לניהול ההון האנושי רק גדל ועדיין צפוי על פי התחזיות להמשך צמיחה.

סקר חדש שערכה חברת Towers Watson ובו השתתפו 628 חברות, מראה שצפויה מגמת עלייה בהשקעה במערכות משאבי אנוש. מהסקר עולה כי למעלה מ-50% מהחברות במשק עומדות להשקיע בתוכנות משאבי אנוש בשנה הבאה תקציב זהה לזה של השנה. כ-34% מהחברות עומדות להגדיל את ההשקעה ואילו 16% בלבד עומדות להקטין את ההשקעה ככל הנראה.

במקביל להשקעה בתוכנות משאבי אנוש, למעלה ממחצית מהארגונים שהצהירו כי הם עומדים להגדיל את התקציב לקראת 2013, עומדים לבצע שינויים מבניים במחלקת משאבי אנוש. המטרה הינה לשפר ולהרחיב את השירותים הניתנים לארגון דרך מחלקת משאבי אנוש באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ייעודית. מדובר על עלייה ניכרת ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, אז רק כ-26% מקרב הארגונים שקלו לבצע שינוי במבנה של מחלקת משאבי אנוש.

הסקר מראה כי בקרב הארגונים שעומדים לקראת שינוי במערך משאבי אנוש, 39% יעברו לסביבת עבודה שיתופית shared services environment ואילו 31% עומדים להעביר שירותי משאבי אנוש שבוצעו במחלקת משאבי אנוש למיקור חוץ.

מהסקר עולה עוד כי ל-60% מקרב הארגונים יש כיום פורטל HR המשרת את מחלקת משאבי אנוש ואת עובדי הארגון ועוד 20% מקרב הארגונים נמצאים בשלבי אפיון והתמעט פורטל כזה.

מייק דיקלאודיו, מנהל ב- Towers Watson באזור EMEA: "תוצאות המחקר השנה מפתיעות ללא ספק. למרות הלחץ הגורף לקצץ במשאבים, ארגונים בוחרים להשקיע בטכנולוגיות ייעודיות לניהול הון אנושי והן בוחרות לעשות זאת כבר בשנה הקרובה, ללא דיחוי. ארגונים מבינים כיום שלאור השינויים שעברו במהלך השנים האחרונות ולקראת השינויים הצפויים להם, הם חייבים להשקיע במחלקת משאבי אנוש – במבנה שלה ובכלים העומדים לרשותה – כך שזו תהיה ערוכה לתת להם את המענה המקצועי האופטימלי."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה