ערכים, הדדיות ומחויבות. זה מה שירוויח ארגון שתומך במילואימניקים שלו

ערכים, הדדיות ומחויבות. זה מה שירוויח ארגון שתומך במילואימניקים שלו

כך אומרת רונית רונן קרפול, דיירקטורית משאבי אנוש של חברת סאנדיסק, שזכתה השבוע באות מגן המילואים במעמד שר הביטחון והרמטכ"ל, המוקיר מעסיקים התומכים בעובדים היוצאים למילואים

שיתוף
רונית רונן קרפול

רונית רונן קרפול

סאנדיסק ישראל זכתה לפני כשבוע ב"אות מגן המילואים", המוענק מדי שנה למעסיקים שבאופן שגרתי מקיימים נהלים ומנגנונים התומכים ומעריכים עובדים המשרתים במילואים.

האות הוענק באירוע מיוחד שהתקיים במעמד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ, ונמסר לרונית רונן קרפול, דיירקטורית משאבי אנוש של החברה, שמספרת בראיון מיוחד ל-HRus:

"סאנדיסק תומכת מזה שנים בעובדים ומנהלים היוצאים לשירות מילואים, ובמהלך השנים בנתה מדיניות סדורה לגבי עובדים אלה. מדי שנה ישנם בחברה כ-70 עובדים היוצאים למילואים, ובמסגרת המדיניות הם מקבלים הטבות שונות מהחברה, החל מציודם במודמים ניידים לתקופת השירות ועד קבלת ימי חופשה ושוברי נופש זוגי למשרתים תקופות ארוכות".

טקס הענקת האות. צילום: רחלי לייסט

סאנדיסק היא החברה היחידה שזכתה השנה באות מקרב חברות ההיי טק, מדוע לדעתך אין הרבה מעסיקים שתומכים ומעריכים עובדים המשרתים במילואים?

"לדעתי אחת הסיבות העיקריות לכך היא חוסר מודעות המעסיקים לעובדה שאפשר להתמודד עם יציאת עובד למילואים בצורה שלא תגרום נזק כזה או אחר לארגון. העובדים שיוצאים למילואים מבינים את המורכבות לה יכול הארגון/ הפרויקט להיקלע ומודעים למידת אחריותם לדאוג לגיבוי, לעתים גם מרחוק".

מה הארגון מרוויח מכך?

"הארגון מרוויח חשיבה על ערכים ושיח ארגוני המעודד תרומה לקהילה וערכים. בין אם אלה ערכים של החברה ובין אם אלה ערכים אנושיים ומחויבות של העובדים, שמגיעים עם צו מילואים ומרגישים שמגבים אותם ומעודדים אותם. זה בהחלט מגביר את ההדדיות בארגון, שאותו אדם לא נעלם והוא דואג לכיסוי ולמענה בשעת הצורך".

כיצד אתם נערכים ליציאה למילואים של עובד, שהיעדרותו יכולה להימשך זמן רב?

"אנו משתדלים להיערך מראש כדי למזער נזקים. יש לנו לא מעט עובדים ומנהלים בכירים בעלי דרגות בכירות בצבא, המקבלים צווי מילואים באופן קבוע וכמובן בצורה אינטנסיבית בזמן מבצעים. הם מבחינתם מסוגלים לבזר את העבודה וכולם מבינים החשיבות, ובזכות המדיניות התומכת ביציאה למילואים, כל העובדים הנשארים נרתמים".

אילו פעילויות של תרומה לקהילה אתם מקדמים?

"לאורך השנים אנו פעילים בתחום התרומה לקהילה. אנו מקדמים תרומות כספיות כמו גם תמיכה בקהילות מקומיות ועידוד התנדבות עובדים בפרויקטים שונים. במהלך השנתיים האחרונות הרחבנו את מגוון פעילויות בהם עובדים יכולים לקחת חלק במסגרת התרומה לקהילה, כאשר לכל שעת התנדבות של עובד יש matching כספי מטעם החברה, והאמת שבמהלך השנתיים האחרונות אחוז ההתנדבות שלנו היה קרוב ל100%.

"מעבר לכך, במהלך 2014 ובהסתכלות קדימה ל-2015, העוגן שלנו כחברה הוא פעילויות בתחום ה-stem שקשורות בעידוד נוער לבחירה בלימודי מדעים וטכנולוגיה. הפעילות מתבצעת בדרכים שונות, כגון הרצאות בבתי ספר, אירוח תלמידי תיכון וחטיבת ביניים במשרדנו לפעילויות בתחום, שותפות בקואליציה התומכת בתחום ועוד מגוון רחב של יוזמות מבורכות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה