הטלפון הנייד תורם לתפוקת העובדים

הטלפון הנייד תורם לתפוקת העובדים

אם אתם נאבקים בהרגל של העובדים להשתמש בטלפונים החכמים שלהם בזמן העבודה, כדאי לכם לשקול זאת שוב

שיתוף
סלולארי בעבודה

סלולארי בעבודה

גרמניה היא מדינה שמתאפיינת ביום עבודה קצר ובפריון עבודה גבוה במיוחד. בהפקה של ה-BBC שנקראת "הפוך אותי לגרמני" ניסו להבין מה מייחד את הגרמנים בהיבטים שונים של החיים, כולל עבודה כמובן. בגרמניה לא מקובל לנהל שיחות טלפון אישיות בזמן העבודה (וגם לא לגלוש ברשתות חברתיות וכדומה). האם המחקר הנוכחי, שקובע שכדאי לעודד את העובדים להיות צמודים לטלפון הנייד שלהם בזמן העבודה, מאתגר את הנורמה הגרמנית?

מחקר מאוניברסיטת קנזס מצא שעובדים, שלקחו מדי פעם הפסקות קצרות על מנת לשלוח הודעות טקסט לאנשים אחרים או כדי לשחק, נטו להיות מאושרים יותר בסוף היום בהשוואה לעובדים שלא עשו זאת.

סויאול קים, דוקטורנט באוניברסיטת קנזס, בחן 72 עובדים במשרה מלאה המועסקים במגוון תעשיות. על מנת לבצע את המחקר, הצוות של קים פיתח אפליקציה שניטרה את השימוש בטלפון הנייד של המשתתפים לאורך היום. האפליקציה יודעת לזהות אילו שימושים עשו המשתתפים בטלפונים שלהם. לדוגמה, האפליקציה עקבה אחר אורך השימוש של העובדים במשחקים כמו Angry Birds או באתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק.

קים גילה שלאורכו של יום עבודה בן שמונה שעות העובדים בילו 22 דקות בממוצע בשימוש בטלפונים החכמים שלהם. מדובר ביותר מ-5% מהזמן.

הטלפון עוזר להתמודד עם מתחים

על מנת להעריך את האפקט של השימוש בטלפון החכם על מצב הרוח של העובדים, קים ביקש המעובדים לתעד את מידת האושר שלהם בסופו של כל יום עבודה. הוא משער, בעקבות התוצאות, שאלה שלקחו "הפסקות טלפון חכם" היו מאושרים יותר בסופו של היום כיוון שהפסקות קצרות אלה עזרו לעובדים להפחית את רמות המתח כאשר אלה עלו.

"בימים כאלה אנשים נאבקים עם סוגים רבים ושונים של גורמי מתח כמו דרישות בעבודה, לוחות זמנים, עניינים משפחתיים או עניינים שקשורים לחיים האישיים," אמר קים. "אנחנו צריכים להבין כיצד אנו יכולים לעזור לאנשים להתאושש ולהתמודד עם גורמי המתח." קים אומר שהטלפון החכם יכול להיות אחד מהפתרונות.

ואם נחזור לגרמנים שהוזכרו בהתחלה, אולי שם אין צורך בתרופות מבזבזות זמן למתח כי רמות המתח נמוכות יותר, בין היתר תודות לחוקי עבודה שלוקחים בחשבון את רווחת הפרט?

אין תגובות

השאר תגובה