מנהלי משאבי אנוש וגיוס – סוד ההצלחה

מנהלי משאבי אנוש וגיוס – סוד ההצלחה

חשיבה יצירתית בניהול ההון האנושי חוסכת כסף לארגון. רובנו לומדים, עובדים ומחפשים עיסוק שמכניס כסף אך חולמים לעסוק במה שאנחנו אוהבים ולהרוויח עליו כסף.. האם ניתן לשלב בין הדברים ? בהחלט. וכן, גם אם הכסף היה גדל על העצים -נידרש סולם על מנת לקטוף אותו ...

שיתוף

סולם ההצלחה בארגונים וחברות כיום, עומד ביכולת העצמת היצירתיות ויציקת משמעות לעובד בתפקידו וזהו האתגר הבא של מנהלים ככלל ומנהלי משאבי אנוש בפרט .
מנהל  חכם ידע לנתב את המוטיבציה הרבה של העובדים לקבל משמעות בעשייה, וליצוק אותה ל-DNA של העשייה שלו בארגון.

בעולם תחרותי ודינאמי, בו כל מוצר וסלוגן מאומץ ומשוכפל כפטריות לאחר הגשם, הארגון נידרש להיות יצירתי על מנת להתבלט. היצירתיות אינה מנוכסת לאנשי שיווק ופרסום בלבד, אלא כהטמעה תהליכית בחשיבה הארגונית  ובשינוי תפיסה של מנהלי משאבי אנוש וגיוס ומנהלי שכר, הטבות ותגמולים בראיית העובד.

סולם ההצלחה לשגשוג העסק או הארגון, היא חשיבה עגולה וראיה שמאפשרת לעובדים להציף רעיונות ולתת להם מקום ולגיטימציה.

מערכות גדולת ומסועפות, לעיתים סובלות מסכמתיות יתרה ומתוך כך, מצמיחות עובדים שיודעים לעבוד רק ב"תוך הקופסא" ורצים כאוגרים על מסילת היעדים הבלתי פוסקת וללא אפשרות או לגיטימציה לחשיבה שונה.
כיום ארגונים רבים ומנהלי משאבי אנוש, פונים לקהל יעד בדרכים מגוונות ויצירתיות, אך דומה כי הדרך להתבלט ולהגיע לעובדים שלך ולמקורות  גיוס איכותיים, והדרך להפוך לאטרקטיבי בגיוס עובדים אל מול המתחרים, עוברת בלצקת יצירתיות, משמעות ותוכן לתפקיד המוצע.

בשנים האחרונות ישנה הפרטה ברוב הגדרות התפקידים המוצעים, לרבות תחום משאבי אנוש וגיוס, תוך הצבת יעדים ומדדי תפוקה שהתגמול עליהם הינו כספי. מה שגורם לעגלה העמוסה בעובדים שרצים לעבר השגת התגמול, לדהור קדימה מהר וביעילות מרובה ולאבד בדרך את הטעם, המשמעות והמוטיבציה, שגרמו לנו להיכנס לתחום מלכתחילה.

כאשר מבחן התוצאה הוא שקובע ומצגות עם יעדי יעילות ובונוסים יוצקים את התוכן והמשמעות בקרב המנהלים, ישנו חשש שהמסר שיחלחל בקרב העובדים הוא כי "המטרה מקדשת את כל האמצעים", ומנהלי מכירות יעשו הכל על מנת להגיע לעסקה הבאה תוך עמידה ביעד, בלי לעצור ולחשוב על ההשלכות, המוניטין והרווחיות של הארגון לטווח הארוך.

אנשי גיוס יראיינו בצורה טכנית ומהירה על מנת לעמוד ביעדי הגיוס, בלי לעצור ולחשוב האם זה משרת את טובת הארגון, שהצלחתו או כישלונו יעמוד במבחן איכות עובדיו.
אז מה הדרך הנכונה? הרי בעולם העסקי התחרות היא אבן דרך להצלחה ויעדים הם מקור ליעילות ואפקטיביות שנדרשת על מנת להתקיים.

יצירתיות כתפיסה ארגונית

הדרך להניע עובדים ולרתום אותם, היא בחשיבה ארגונית המשלבת יצירתיות כתפיסה, משמעות בעשייה ובשינוי התפיסה.
מנהל משאבי אנוש וגיוס בתחום גיוס העובדים, נדרש ליצירתיות על מנת לרתום מועמדים לארגון .
מנהל שכר והטבות בתחום השכר, נדרש ליצירתיות בגילום השכר על מנת שהעובד יוכל להתמקד בעשייה לטובת הארגון ולא לטובת המטרה.
ברווחה נדרשת יצירתיות על מנת למשוך את שמיכת התקציב, לרווחת כל העובדים וכו',  וכן חשיבה מחוץ לקופסא בתגמול מנטלי ולאו דווקא כספי.

כל  מנהל בארגון ובעל עסק, מחוייב לגייס ולטפח עובדים עם תפיסה יצירתית, שחושבים מחוץ לקופסא, על מנת שיהוו דוגמא לכלל העובדים (ליווי עובד יצירתי ומוערך ביום עבודה, העלאת סרטון לאתר החברה עם רעיונות שהעלה ויישומם וכן  העצמה ופרגון מנטלי, יעשו את העבודה לטווח הארוך, לא פחות ואף יותר מתגמול כספי).

וחשוב מכל, הדרך להניע תהליכים ולשווק אותם כלפי חוץ, היא קודם כל בשיווק פנים של התפיסה היצירתית, הטמעת משמעות לעשייה והדינמיות של הארגון בקרב העובדים. הדבר יצור את המוטיבציה הנדרשת והיכולת לגייס דרך עובד מביא חבר בקלות יתירה, מכיוון שאווירה טובה ויצרנית מושכת אליה קהל יעד רחב של מועמדים פוטנציאלים, שיהיו מעוניינים להשתייך אליה.

דליה שלו היא מנהלת משאבי אנוש, מנהלת הפורום "השולחן העגול HR " ומנחת קבוצות לניהול קריירה בארגונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה