40,000 עובדים ללא הסכמי עבודה

40,000 עובדים ללא הסכמי עבודה

ארה"ב: 40,000 עובדים בחברה הסלולארית AT&T התחילו לעבוד השבוע ללא הסכמי עבודה לאחר שאלו פגו במהלך הסופ"ש. כעת מתנהל משא ומתן

שיתוף
הסכמי עבודה
הסכמי עבודה

התאגיד הסלולרי האמריקאי T&AT, בו מועסקים 256,000 עובדים, הגיע בשבוע שעבר לכותרות בעקבות סכסוך עבודה מלווה באיומי שביתה מצד וועד העובדים. המניעה לסכסוך – הסכמי העבודה של 40,000 עובדים פג במהלך סוף השבוע האחרון וההנהלה טרם הגיעה עמם להבנות לגבי המשך העסקתם.

לאחר פגישות קדחתניות בין הנהלת החברה לנציגי הוועד, אשר נמשכו לאורך סוף השבוע, הוחלט כי העובדים ישובו לעבוד – ללא חוזה – וכך הם החלו היום (יום ב') שבוע עבודה, בתנאים הישנים אך ללא חוזה רשמי.

קנדיס ג'ונסון, דוברת ועד העובדים, אמרה בהודעה לעיתונות כי: "שני הצדדים רוצים לסיים את הפרשה הזו ולחזור לשגרת העבודה." אולם היא ציינה כי העובדים אשר ממשיכים כעת לעבוד על פי תנאי העסקה הקודמים שומרים לעצמם את הזכות להכריז על שביתה באם המו"מ יתנפץ.

שכר עבודה, קביעות, תנאים סוציאליים והפרשות לקרנות הפנסיה הם בין הנושאים העיקריים הנידונים במשא ומתן המתנהל בין הוועד להנהלה אולם המחלקות המרכזית קיימת סביב הנושא של ביטוחי בריאות (הנהלת החברה שואפת להגדיל את אחוז ההשתתפות העצמית של העובדים בפוליסות הביטוח הרפואי). כמו כן ההנהלה דורשת לשמור לעצמה את הזכות לסגור ולצמצם אתרים לפי שיקולים כלכליים בעוד שהעובדים דורשים קביעות ו/או שתמצא להם עבודה חילופית בחברה במקרה של סגירת אתרים או מחלקות.

ב- T&AT מועסקים כאמור 256,000 עובדים מתוכם 140,000 חברים בוועד העובדים. לפני כשלוש שנים הגיעו עובדים החברים בוועד למצב דומה (בו פגו הסכמי העבודה לפני שהושגו הבנות עם ההנהלה להמשך העסקתם) אולם הם המשיכו לעבוד ובסופו של דבר – הושגו הבנות ללא צורך בשביתה.

בחברה הסלולארית המתחרה Verizon פגו הסכמי העבודה של 45,000 עובדים לפני כ-8 חודשים והמשא ומתן בין הוועד להנהלה טרם הגיע לסיומו.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה