שיתוף

יצירת סביבת עבודה תומכת המתאימה לצרכים המשפחתיים המגוונים של העובדים, בין אם הם בעלי משפחות עם ילדים מתחת לגיל 18, או ללא ילדים, או שהם מטפלים בהורים מבוגרים או נכים, דורשת גישה שלא רק משפרת את רווחת העובדים ושביעות הרצון, אלא גם מקדמת את נאמנות העובדים ופרודוקטיביות, ובסופו של דבר מועילה לארגון בכללותו.

יצירת סביבת עבודה כזאת, התומכת בעובדים, ללא קשר למצבם המשפחתי, חיונית לטיפוח תרבות ארגונית חיובית ומכילה.

מנהלי משאבי אנוש יכולים ליישם מגוון רחב של סוגי מדיניות ויוזמות כדי לתמוך בעובדים בעלי אחריות משפחתית מגוונת, כולל אלה עם ילדים צעירים, אלה ללא ילדים, ואלה המטפלים בהורים מבוגרים.

להלן 15 דרכים להשגת סביבת עבודה התומכת במשפחות העובדים:

1 אפשרויות עבודה מרחוק:

יש לספק הזדמנויות לעבודה מרחוק כדי להתאים לצרכים השונים של העובדים.

זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור הורים לילדים קטנים או אלה המטפלים בהורים מבוגרים שאולי יצטרכו להיות בבית בתדירות גבוהה יותר.

2 שעות גמישות:

יש להציע שעות עבודה גמישות כדי לאפשר לעובדים לנהל את האחריות המשפחתית שלהם.

גמישות בזמני התחלה וסיום העבודה יכולה לעזור לעובדים לאזן בין העבודה לבין חופשות מבתי ספר וגנים, פגישות רפואיות וצרכים משפחתיים אחרים.

3 שבועות עבודה דחוסים:

יש להטמיע אפשרויות לשבוע עבודה דחוס, כלומר שבוע עבודה בן ארבעה ימים שהעובדים עובדים בו יותר שעות בכל יום. כלומר לאפשר לעובדים לעבוד יותר שעות בפחות ימים.

זה יכול לספק יום חופש נוסף בכל שבוע לזמן אישי או משפחתי. יצויין כי לגבי הטבה זו יש להתייעץ עם יועץ משפטי לגבי נושא של שעות נוספות.

4 חופשת מחלת משפחה מעבר לקבוע בחוק:

ניתן להציע אפשרויות לחופשה משפחתית לעובדים שצריכים לטפל בילדים חולים, בני זוג או הורים מבוגרים, מעבר למספר הימים הקבוע בחוק לחופשת מחלת משפחה.

חופשת מחלת משפחה בתשלום יכולה להקל על הנטל הכלכלי בזמנים קריטיים.

5 תמיכה בטיפול בילדים:

יש לספק תמיכה לטיפול בילדים, כגון גנים, מעונות יום וצהרונים במשרדי החברה, או יצירת שותפויות עם מעונות יום, גנים וצהרונים מקומיים או סיועי כספי לתשלום עבור הטיפול בילדים. זה יכול להפחית משמעותית את הלחץ על הורים עובדים.

6 משאבים לטיפול בקשישים:

יש לספק משאבים ותמיכה לעובדים המטפלים בהורים מבוגרים. זה יכול לכלול גישה לשירותי ייעוץ לטיפול בקשישים, סדנאות מידע וסיוע במציאת מתקני טיפול מתאימים.

7 לעודד יציאה לחופשות:

יש לקדם תרבות ארגונית המעודדת עובדים לקחת את מלוא ימי החופשה הצבורים שלהם.  חופשה הינה חיונית לרווחה נפשית ופיזית.

8 הגבלת עבודה לאחר שעות העבודה:

יש להגדיר ציפיות ברורות לגבי תקשורת ועבודה לאחר שעות העבודה. יש לעודד עובדים להתנתק מהעבודה אחרי שעות העבודה, וכן בסופי שבוע ובחגים, כדי לבלות זמן איכות עם משפחותיהם.

9 תוכניות בריאות ואיכות חיים:

אפשר להציע תוכניות בריאות מקיפות הכוללות תמיכה ברווחה הנפשית, יוזמות לבריאות גופנית ומשאבים לניהול מתחים.

הטבות אלו צריכות לתת מענה לכל העובדים, ללא קשר למצבם המשפחתי.

10 חבילות הטבות גמישות:

יש לספק חבילות הטבות גמישות המאפשרות לעובדים לבחור את ההטבות המתאימות ביותר לצרכיהם האישיים והמשפחתיים.

זה יכול לכלול אפשרויות לביטוח בריאות וביטוח חיים לכל המשפחה, ויעוץ לצורך תכנון פרישה.

11 קבוצות תמיכה לעובדים:

יש להקים קבוצות תמיכה יעודיות לעובדים בעלי אחריות משפחתית משותפת, כגון הורים לילדים קטנים, מטפלים להורים מבוגרים או עובדים ללא ילדים.

קבוצות אלו יכולות להציע תמיכת עמיתים, לחלוק משאבים ולעודד מדיניות רלוונטית.

12 אירועים לכל המשפחה:

יש לארגן אירועים ופעילויות ידידותיים למשפחה המאפשרים לעובדים לערב את משפחותיהם בתרבות החברה. זה יכול לכלול פיקניקים, מסיבות חג וימי משפחה.

13 הכשרת מנהלים:

יש להדריך ולהכשיר את המנהלים להבין ולתמוך בצרכים המשפחתיים המגוונים של חברי הצוות שלהם. זה כולל זיהוי סימני מתח הקשורים לאחריות משפחתית ומתן תמיכה מתאימה.

14 סיוע פיננסי בטיפול תלוי:

ניתן להציע תוכניות סיוע לטיפול בבן משפחה התלוי בעוד.. במסגרת תוכניות אלה ניתן לספק תמיכה כספית להוצאות טיפול בילדים וטיפול בקשישים. זה יכול להקל משמעותית על הנטל הכלכלי על עובדים שיש להם שני משפחה התלויים בהם.

15 תוכניות סיוע כלכלי לעובדים:

יש לספק גישה לתוכניות סיוע כלכלי לעובדי, הכוללות שירותי תכנון פיננסי, ייעוץ כלכלי ותמיכה בניהול סטרס ואחריות הקשורים למשפחה.

להלן 3 טיפים ליישום:

1 הערכת צרכים באופן קבוע:

יש לערוך סקרים וקבוצות מיקוד קבועים כדי להבין את הצרכים הספציפיים של העובדים בנוגע לתמיכה במשפחה. יש להשתמש במשוב זה כדי לשפר ללא הרף מדיניות ויוזמות.

2 לתקשר בצורה ברורה:

יש לוודא שכל העובדים מודעים למשאבים ולתמיכה הזמינים. תקשורת ברורה לגבי מדיניות, הטבות וסעיפים מערכות תמיכה חיוניות לשימוש יעיל בהן.

3 לקדם תרבות של אמפתיה:

יש לטפח תרבות ארגונית שמעריכה אמפתיה והבנה. יש לעודד אך ה0עובדים לתמוך זה בזה  ולהכיר באתגרים הכרוכים באיזון בין אחריות בין עבודה למשפחה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה