אנחנו צריכים לדבר!

אנחנו צריכים לדבר!

סקר חדש מראה ש-81% מקרב העובדים מעדיפים חברה שבה מקנים ערך לתקשורת פתוחה ושקולם ישמע, גם אם זה על חשבון הטבות אחרות

שיתוף
ריאיון עבודה
ריאיון עבודה

רובנו מסכימים על כך שתקשורת טובה יותר בעבודה מסייעת באופן מובהק לתחושת שייכות ומעורבות בקרב העובדים. אז מדוע מנהלים אינם מקדישים זמן לפגישות פנים אל פנים עם העובדים שלהם מעת לעת?

אקנאשקה דוואן מאתר משאבי אנוש Human Resources מציינת מחקר חדש שבוצע על ידי חברת 15Five, שלפיו 81% מהעובדים היו מעדיפים להצטרף לחברה שבה מקנים ערך ל"תקשורת פתוחה" מאשר לחברה שמציעה הטבות מצוינות כמו תכניות בריאות מעולות, אוכל בחינם ומנוי לחדר כושר. אולם, רק 15% מקרב העובדים מרוצים כעת מאיכות התקשורת בחברות שבהן הם עובדים.

במסגרת המחקר נסקרו יותר מ-1,000 עובדים במשרה מלאה ברחבי ארצות הברית, ונמצא ש-15% מהם סבורים שהמנהלים שלהם מעריכים מאוד את המשוב שהם נותנים. כ-58% ממשתתפי הסקר אמרו שמנהליהם מעריכים את המשוב שהם נותנים רק במידה מתונה, קלה, או כלל לא. הסקר הראה שעובדים צעירים באופן מיוחד חשים "לא נשמעים" בעבודה.

לא לוקחים אותם ברצינות
כאשר נשאלו הנסקרים מדוע אינם חולקים משוב עם המנהלים שלהם, 29% מבני דור המילניום השיבו שהמנהלים "עסוקים מכדי להקשיב", בעוד 28% אמרו שהמנהלים שלהם "אינם מבקשים מאתנו לשתף בדברים האלה." באותו זמן, 17% מהמילניומים חשו שהמשוב שלהם "אינו נלקח ברצינות."

הבדלים בסגנונות התקשורת בין הדורות השונים מוביל למכשולים בדיאלוג בין עובדים למנהלים במקום העבודה. 40% מהמשיבים אמרו שהבייבי בומרס ואנשי דור X "נוטים להיות זהירים יותר ופתוחים פחות, בעוד ש-38% אמרו שהמילניומים הם "כנים יותר אבל לעתים חצופים/דעתניים מדי." מעניין שהמילניומים בעצמם נטו יותר מאחרים להסכים עם ההצהרות האלה.

כמה מהנסקרים המבוגרים יותר אמרו גם שקשה עבורם לתקשר עם קולגות צעירים יותר שמעדיפים דוא"ל או הודעת טקסט במקום לדבר פנים אל פנים. בה בעת מילניומים רבים לא הסכימו לכך ואף הוסיפו שמנהלים מבוגרים יותר נאבקים לעתים לאמץ טכנולוגיות תקשורת חדשות כמו טקסט וצ'אט, מה שמקשה לשמור על קשר. לסיום שני אנשי דור X ביטאו את חוסר שביעות הרצון הרב ביותר מהתקשורת במקום העבודה.

"ברור שלחברות יש הרבה מה לעשות על מנת לקדם דיאלוג פתוח," אומר דיוויד האסל, מנכ"ל 15Five. "אם אלא מתקשרים עם הצוותים בכנות, בהירות וכבוד, אז החברות שלהם לא ישגשגו. מציאת דרכים לגישור על פערים דוריים, עידוד המשוב הכן ושיפור השקיפות יסיעו רבות להגברת התפוקה המורל והרווחים."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה