תביעת ענק בקליפורניה הסתיימה בפיצויים לעובד בסך 9 מיליון דולר

תביעת ענק בקליפורניה הסתיימה בפיצויים לעובד בסך 9 מיליון דולר

הסדר הטיעון היקר ביותר במדינת קליפורניה נחתם השבוע: צבעי שנפל מפיגום ונפצע בראשו יפוצה ב-8.9 מיליון דולר

שיתוף
תאונות עבודה
תאונות עבודה

היחס בין מספר התושבים למספר עורכי הדין בארה"ב הוא תופעה מוכרת ועדיין – בלתי מוסברת. אנשים תובעים בבתי משפט ויוצאים עם סכומים של 7 ספרות כמידי יום. תביעות ענק הן חלק מהתרבות האמריקאית בדיוק כמו פאי-תפוחים. ובכל זאת פרשה אחת הצליחה להגיע לכותרות: עורך הדין כריסטופר אסבר, הנחשב לאחד ה'כרישים' בתחום של תביעות מעסיקים וחברות ביטוח במקרים של תאונות עבודה, שבר את אחד השיאים במדינה (שנחשבת למעוז ה-ambulance chasers), כאשר השיג למרשו הסדר פיצויים בסך של 8.9 מיליון דולר.

עו"ד אסבר ייצג במשך שלוש שנים עובד צעיר שנפל מפיגום בעת שצבע בניין. העובד נפגע בראשו וסבל זעזוע מוח שהוביל לירידה בתפקוד הקוגניטיבי בליווי התקפי חרדה על גבול הפרנויה (כך הוא אובחן על ידי פסיכיאטר) ודיכאון.

לאחר שלוש שנות מאבק בחברה שהעסיקה אותו, הצליח העובד להגיע עם המעסיק להסכם פשרה, מחוץ לבית משפט, בו הוא יקבל 8.9 מיליון דולר כפיצוי על תאונת העבודה בה היה מעורב, לאחר שעורך הדין אסבר הצליח להוכיח כי רשלנות מטעם המעסיק היא זו שהובילה לפגיעה החמורה ששינתה את מהלך חייו וחייהם של בני משפחתו. בהתבססו על חוות דעת רפואיות, הצליח עורך הדין אסבר לבנות תיק ראיות מוצק כנגד החברה המעסיקה במשך שלוש שנים. תיק ראיות זה הביא לכך שהמעסיק בחר לחתום על הסדר פיצויים כדי להימנע מפסיקת בית משפט ואף לשלם לעובד את הסכום הגבוה ביותר ששולם עד כה לעובד שנפגע בתאונת עבודה.

עו"ד אסבר אמר לתקשורת: "יש לי מחויבות לחנך את הציבור, את ציבור המעסיקים ואפילו חברים בקהילה הרפואית בנושא תאונות עבודה בהן העובד נפגע בראשו. מדובר על תאונות עבודה מסוכנות ביותר בעלות השפעות מידיות ועתידיות – הרסניות – על העובד, על תוחלת חייו ועל עתידו וכן יש לכך השלכות הרסניות על בני משפחתו. מקרה זה ישמש אות הזהרה לציבור הרחב."

ממחקר שנערך בארץ (2011) עולה כי 60% מתאונות העבודה הן בענף הבניין. למידע נוסף על תאונות עבודה  ופסקי דין בנושא תאונות עבודה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה