מי שטוב לו ושמח שיצביע או שתצביע?

מי שטוב לו ושמח שיצביע או שתצביע?

דוח חדש מציג פערים בין גברים לנשים ובין צעירים למבוגרים ביחס לעבודה בהיבטים של אמון בהנהלה, ביטחון באפשרויות קידום ושביעות רצון באופן כללי

שיתוף
קורות חיים

אנשים הם אנשים הם אנשים… כולם רוצים להתפרנס בכבוד. כולם רוצים לממש את עצמם. כולם רוצים לעבוד תחת הנהלה שבה הם מאמינים ושמאמינה בהם. אולם יש הבדל בין האנשים (שהם אנשים). כך בכל אופן עולה מסקר עובדים חדש.

על פי מדד HRO Today study לשביעות רצון העובדים ולביטחון התעסוקתי שלהם / לביטחון שלהם בארגון ובהנהלה, ניתן ללמוד כי העובדים שלנו יחסית מרוצים ויחסית בטוחים כרגע בעבודה. הדוח, המתבסס על סקר עובדים מהרבעון הראשון של 2015, מצביע על כמה נקודות חשובות שכדאי לארגון: לזהות, להכיר ולתת מענה לנושאים הרלוונטיים לכוח העבודה שלהם, על מנת לשמור על שביעות הרצון ועל הביטחון היחסי.

על פי הסקר שנערך בארה"ב, ניתן להבחין בפערים משמעותיים – בקרב קבוצות גיל, מגדר ורמות השתכרות – ביחסם של העובדים לארגון, להנהלה ולאופן שבו הם מרגישים בארגון.

הצעירים יותר סומכים יותר על ההנהלה ומי שמרוויח יותר סומך עלייה יותר
מהסקר שלפנינו עולה כי העובדים הצעירים סומכים יותר מהמבוגרים על הדרג הניהולי / מנהיגות הארגון. מגמה נוספת שניתן לראות בבירור בסקר היא שעובדים בעלי הכנסה נמוכה בוטחים פחות בהנהלה ואילו העובדים הנהנים מהכנסה גבוהה – סומכים מאוד על ההנהלה. כך שאם אתם רוצים עובדים נאמנים שסומכים על ההנהלה, הצוות האידיאלי שלכם הוא קובץ של עובדים צעירים שמשתכרים יפה. מאידך גיסא, אם כוח העבודה שלכם מורכב בעיקר מעובדים מבוגרים המשתכרים פחות מהממוצע, עליכם להיערך למצב שבו תיאלצו לטפל בבעיות של חוסר אמון וכמובן בעיות תקשורת. כשכוח האדם שלכם הוא מבוגר יחסית המשתכר מעט יחסית, על הארגון להשקיע מאמצים גדולים יותר לפיתוח התקשורת, שקיפות ובניית מערכות יחסי אמון בין העובדים להנהלה.

הגברים הצעירים בטוחים יותר שיש להם סיכוי להתקדם בשנה הקרובה
הסקר שלפנינו חושף פער בין תפישת הנשים לזו של הגברים ביחס לקידום מקצועי. כאשר העובדים שהשתתפו בסקר נשאלו האם הם יקודמו בתפקיד בטווח 12 החודשים הקרובים: גברים היו הרבה יותר אופטימיים מנשים וצעירים היו הרבה יותר אופטימיים ממבוגרים. המסקנה הנובעת מנתון זה היא שאם כוח העבודה שלכם מורכב בעיקר מגברים צעירים, עליכם לפעול ליישום תוכנית פיתוח וקידום מקצועי בשנה הקרובה. בהיעדר מסלול קריירה המאפשר קידום לאנשים שמצפים לכך ובטוחים בכך – הגברים הצעירים שלכם יחוו אכזבה מרה שבעקבותיה הם אף עלולים לעזוב או ששביעות הרצון, האמון והביטחון שלהם יצנחו בצורה דרסטית. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה