קנס בסך 300 אלף שקלים ועבודות שרות למעסיק שעשק עובדים זרים

קנס בסך 300 אלף שקלים ועבודות שרות למעסיק שעשק עובדים זרים

מנהל בחברת תיווך שעסקה בהבאת עובדים זרים מתאילנד הואשם, בהליך פלילי, בלקיחת כספים שלא כדין וב'עושק' עובדים זרים

שיתוף

בית משפט השלום בראשון לציון קיבל הסדר טיעון בין הפרקליטות לבין הסניגוריה במקרה של איש עסקים שניהל חברה עסקית שמטרתה להביא עובדים זרים מתאילנד. המנהל הורשע בחודש שעבר בקבלת תשלומים שלא כדין ובכך שעשק למעשה את העובדים הזרים, בבואו לנצל את מצוקתם ואת רצונם העז להגיע ארצה במטרה לעבוד.

הנאשם תיווך בהבאתם לארץ של 10 עובדים תאילנדים בשנת 2008. העובדים חויבו לשלם לנציגי חברת כוח האדם התאילנדית, כתנאי להבאתם לארץ, סך של 10,000 דולר (משמע כ-37,000 ש"ח). הנאשם חלק עם חברת כוח האדם התאילנדית סכום זה, כאשר את חלקו הביאו העובדים הזרים במעטפות עם הגיעם לארץ, וזאת בעוד שעל פי החוק בישראל הסכום המקסימלי המותר לגביה ממבקשי עבודה  עומד על כ- 3,400 ₪ בלבד לכל עובד.

במשרד התמ"ת, שקיבל לידיו תלונות ממעסיקים אשר ידעו למסור כי הנאשם גובה מהעובדים הזרים עשרות אלפי דולרים שלא כחוק, החל לחקור את הפרשה. במקביל, הורה התמ"ת למשטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית כנגד החשוד. בכך, פעל למעשה התמ"ת, לראשונה בישראל, בהתאם למגמת מערכת אכיפת החוק הנהוגה בארה"ב, במסגרת המאבק בסחר בבני אדם וניצול עובדים זרים, כאשר אופן הטיפול הוא כבעבירה פלילית. צוות חוקרים של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית במשטרה ניהלו חקירה מורכבת, שכללה תשאול עובדים זרים, מעסיקים ישראלים ותושבי חוץ. בסיום החקירה, לאחר שנאספו הראיות, הוגש כאמור כתב אישום.

לאחר שהואשם בעבירות שיוחסו לו, בחר הנאשם לחתום על הסדר טיעון במסגרתו הוא צפוי לרצות 4 חודשי עבודות שירות וכן להפקיד סכום של 300,000 ₪ (מתוכם 150,000 ₪ יוקצו לפיצויי העובדים הזרים אותם עשק, ויתרת הסכום תועבר לקופת המדינה).

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, ארז יקואל, בחר לכבד את ההסדר שנחתם בין הצדדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה