עצות ללומדים את תחום משאבי האנוש

עצות ללומדים את תחום משאבי האנוש

מקצוע משאבי האנוש מורכב ומאופיין בשנים של למידה והכשרות כשבכל פעם נדרשים כישורים חדשים ולמידה נוספת

שיתוף
דוד בן טולילה. צילום: ניר קידר

דוד בן טולילה, מנכ"ל ומייסד Energy Team

מנהל משאבי אנוש הוא מנהיג לכל דבר, בנוסף להיותו פסיכולוג, איש רווחה, עמית, יועץ קריירה ושותף עסקי לחברה. עליו לדעת מכל וכל, לטפל בקפידה וברגישות בהון האנושי ולגייס אנשים מוכשרים נוספים שיצעידו את הארגון קדימה.

שני מנהלים בכירים העוסקים בתחום, מספקים את משנתם בתחום משאבי האנוש וניהול ההון האנושי, ומייעצים עבור דור מנהלי משאבי האנוש הבא.

דוד בן טולילה, מנכ"ל ומייסד חברת Energy Team, אומר:

"דעו שבכל פרויקט רוב האנשים נותנים מעצמם את הממוצע כאשר הם נדרשים לביצוע משימה, זהו הטבע האנושי. תחילה אנשים מגששים, בוחנים ולא מסתערים על מטלות ומשימות שהוטלו עליהם מיידית. כדי להניע אדם לפעול ולתת את המקסימום מעצמו על מנת לבצע את המשימה שהוטלה עליו במהירות, צריך לייצר עבורו גירוי חיצוני משמעותי מאוד.
בנוסף, דעו שבאופן לא מודע, לאדם יש נטייה טבעית לחקות את הבינוניות של הקבוצה בה הוא נמצא. כלומר, אנשים מכוילים לבינוניות של הסביבה הארגונית שלהם ולעיתים קיים לחץ חברתי סמוי או גלוי לא להצטיין בכדי לא להגיע לסיטואציה שבה מחלקה אחת בארגון פורצת את הדרך ומראה שאפשר לעשות הרבה בפחות אנרגיה וזמן.

אם רוצים לשפר את התפוקות מהאנשים ולא להישאב לבינוניות בגלל הסביבה הארגונית ומלכתחילה לא להיות מובל צריך לפעול במספר מישורים:
תחילה, צריך להבין שבראש וראשונה, תפקיד המנהל להיות מאסטר ברתימת אנשים לפעול באופן יוצא דופן.
כאשר הצלחת פרויקט מוגדרת בהתאם לתבנית השגורה כלומר, בעמידה בתקציב, תכולה וזמן, המשמעות היא שמלכתחילה יגדירו זמן, תקציב ותכולה "ריאליים". ה"ריאליות" הזו, לרוב בינונית ומסתמכת על ניסיון העבר. מנהל אפקטיבי צריך להיות מודע לכך ולאתגר את כל מערכות הארגון. זכרו תמיד שפרויקטים מתוכננים ע"י אנשים, מנוהלים ע"י אנשים ויוצאים לפועל ע"י אנשים."

רונית קמרון, סמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת קל-אוטו, אומרת:

"תחשבו טוב לפני שאתם (אוקיי, אתן) בוחרות במקצוע הזה, אפשר עוד להתחרט, באמת, יש מקצועות אחרים, קלים יותר ונוחים יותר, למה לכן?. במהלך השנים תתקלו במנכ"לים שבטוחים שאתן אחראיות על הכיבוד או על התיאום או לא ברור על מה, תתקלו במנהלים שבטוחים שהם ובעצם כל אחד יכול לעשות את העבודה שלכן, הרי הם "מבינים באנשים", תצפו שהתקציב שלכן יהיה הראשון שיקוצץ.
אבל אם בכל זאת החלטתן, והחלטתם, ללכת על זה, אז הנה כמה טיפים מניסיון אישי:

1. אל תפסיקו ללמוד, כל הזמן, היופי בעולם משאבי אנוש הוא שהוא כל הזמן מתחדש, משתנה, מתעדכן. זה כייף גדול.
2. תקשיבו לשיח העסקי ותפנימו. הבנה בביזנס היא קריטית – וגם כייפית. היופי בעולם משאבי אנוש הוא שבכל ארגון שתהיו – תלמדו עולם תוכן חדש עסקי חדש.
3. המקצוע הזה מתאים רק למי שאוהבים אנשים. טוב, לא את כל האנשים, לא כל הזמן אבל באופן כללי – המקצוע מתאים למי שחושבים שרוב בני האדם טובים ומעניינים. באנו לעשות טוב ולהשפיע לטובה על חיי אנשים.
4. תעבדו רק עם מנהלים ומנכ"לים שמעריכים את משאבי אנוש כתחום שחשוב לעסק. יש כאלה. יש מנהלים ומנהלות שאחרי שהכירו מנהלי משאבי אנוש טובים (כמותכן) הבינו כמה אתם יכולים להביא ערך לארגון.
מי שלא חושב כך – חבל על הזמן שלכם, לא תשנו אותו. תתקדמו הלאה.
אתם עדיין בעניין? אז שיהיה בהצלחה."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה