עמדות עבודה אקטיביות – הטרנד הבא במשרד?

עמדות עבודה אקטיביות – הטרנד הבא במשרד?

ייתכן שנמצאה התשובה לבעיית הישיבה הממושכת על הכיסא: עמדות עבודה דמויות אופניים שמאפשרות לדווש ולעשות כושר תוך כדי ביצוע המשימות הרגילות

שיתוף
עמדות עבודה אקטיביות

אחרי שכולם כבר הבינו עד כמה אורח החיים היושבני מזיק למערכות השריר והשלד שלנו, גורם לכאבי גב ובאופן כללי פוגע בבריאות בשלל היבטים, החלו לצוץ פתרונות כמו מקלדות ארגונומיות, מקומות עבודה ידידותיים לאופניים ועמדות עבודה בעמידה. החידוש הבא לוקח רחוק קצת יותר את הצורך להכניס תנועה לחיים, ונקרא "עמדות עבודה אקטיביות".

ספריית קופר והמרכז להצלחה אקדמית באוניברסיטת קלמסון בדרום קרוליינה מיישמים רעיון ניסיוני. הותקנו בהם עמדות עבודה אקטיביות עבור הסטודנטים והעובדים, שבהן הם יכולים להשתמש כאשר הם לומדים או מצבעים את תפקידיהם. בעמדות העבודה האקטיביות יש שולחן כתיבה, מושב ודוושות אופניים.

להערכתם של אנשי חינוך ופסיכולוגים, אנשים לומדים יותר ובתוך פרקי זמן קצרים יותר אם ניתנת להם האפשרות להיות בתנועה. ישנם אנשים שסגנון למידה זה הוא חלק מאורח החיים שלהם. באוניברסיטה מקווים שסטודנטים יאספו יותר אינפורמציה בזמן שהם מניעים את גופם, ושבמקביל העובדים יהיו פורים יותר אם יוכלו לזוז במקום לשבת קפואים מול שולחנותיהם. אז אם יש לכם חברים לעבודה שכל הזמן נעים בחוסר שקט או קמים לעתים קרובות כדי להתהלך במשרד או להתמתח, אין לכם סיבה להתעצבן. אם אתם מנהלים של אנשים כאלה, דעו שהם מועמדים טובים לעמדת עבודה אקטיבית.

לדווש ממשימה למשימה

כמעט אין צורך לציין שעמדות העבודה האקטיביות הן רעיון בריא. יש אנשים שהספורט שלהם הוא רכיבה על אופניים בסוף השבוע, יש כאלה שרוכבים לעבודה. עדיין, הרכיבה אינה פעילות זמינה לכולם בשל סיבות כמו מרחק מהעבודה, חוסר זמן, מזג אוויר בחלק מימות השנה ועוד. עם עמדות עבודה אקטיביות, העובדים יכולים לעסוק בפעילות גופנית פשוט מתי שהם רוצים ובעצימות שהם בוחרים.

אתר easley.patch.com שסיקר את התקנת עמדות העבודה האקטיביות (Fit Desks) באוניברסיטת קלמסון, מדווח שהחוקרת ג'ון פילצ'ר, פרופסורית לפסיכולוגיה במוסד זה, עוקבת אחר תוצאות הפרויקט. היא בודקת האם כל סוג של עבודה יכול להתבצע בעמדות האקטיביות תוך כדי דיווש, או שמא ישנן משימות שמוטב לבצע אותן תוך ישיבה ללא תנועה. למשל, האם עוזר אדמיניסטרטיבי יכול להקליד תוך כדי דיווש? האם עבור אנשים עסקים רחש הדיווש יהיה רם מדי מכדי לקיים במקביל אליו שיחת טלפון? השאלה החשובה ביותר היא – האם עמדות העבודה האקטיביות יספקו לעובדים זריקת מרץ, או אולי הדיווש יתיש אותם?

מה דעתכם – הייתם מכניסים עמדות עבודה אקטביות ניסיוניות למשרדי החברה שלכם? הייתם מוכנים, כניסיון, לקיים ישיבת צוות באולם ספינינג באחד מחדרי הכושר?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה