עובד יקר, איך אפשר לרצות אותך השבוע?

עובד יקר, איך אפשר לרצות אותך השבוע?

החברה שהופכת רעיונות של יזמים וממציאים למוצרים, מגלה מה עובר בראש של העובדים שלה, באמצעות סקר שבועי ממוקד. בואו ללמוד איך זה עובד

שיתוף
שכר

שכר

רגע רגע… לפני שאתם אומרים "עוד פעם סקר? כבר העברנו סקר שביעות רצון עובדים בחודש אוגוסט 2014…", בואו לגלות איך סקר עובדים קצר, הנערך על בסיס שבועי קבוע, נותן ערך אדיר לארגון.

Quirky הינה חברה מסחרית הממוקמת בניו יורק (ארה"ב). מטרת החברה הינה להפוך רעיונות ויוזמות של ממציאים לכדי מוצרים. לשם כך החברה נדרשת להיכנס לראש של יזמים וממציאים. אך היא לא מפסיקה כאן. מנהלים בחברה הבינ שכדי שהעסק יעבוד, צריך להבין מה עובר בראש של העובדים שלהם, קרי מה מניע את הדלק שמניע את החברה. המשאב החשוב ביותר לחברה הוא כאמור ההון האנושי שלה והחברה יודעת לגייס את העובדים הנכונים. אולם גיוס העובדים הנכונים זה כבר מזמן לא מספיק. החברה רוצה לוודא שמי שעובד אצלה – עובד איתה. שהוא איתה לטווח הארוך. שהוא 100% בפנים.

אחת השיטות הייחודיות ש- Quirky פיתחה לאחרונה הינו סקר שבועי קצר וממוקד. במסגרת הסקר השבועי, העובדים נדרשים לענות על שאלה אחת ממוקדת כגון: עם איזה אתגר את/אתה מתמודד/ת השבוע? או למי לדעתך מגיע לקבל אות הערכה על הישגים או השקעה השבוע?

אנה בוכבאוור, מחברת Quirky: "סקר שבועי נשמע כמו משימה גדולה ומכבידה אבל האמת היא שהקונספט הוא מאוד פשוט." רושל דייר, האחראית על ההון האנושי ב- Quirky: "אנחנו רוצים להיכנס לראש של האנשים שלנו ולדעת: איך הם מרגישים? מה מפריע להם? במה הם מתקשים? למי מגיע לקבל יותר או הערכה מיוחדת? וכיו"ב. זה נותן לנו אופציה לקבל מבט ממוקד על העובדים שלנו בטווח קצר ולהגיב בטווח קצר… חשוב לנו לזהות חוזקות כמו עובד שמגיע לו קידום כי הוא זוכה להערכת העובדים בגין תרומה מיוחדת או בונוס כי הוא עשה אקסטרה. מצד שני, חשוב לנו לזהות בעיות, עוד כשהן צצות והן עדיין חדשות וקטנות כי אז קל לנו לטפל. אנחנו רוצים לאתר בעיות לפני שהן הופכות גדולות ומורכבות."

על פי האגודה לניהול משאבי אנוש, The Society of Human Resource Management, כ-80% מקרב הארגונים עושים שימוש במינון כזה או אחר במודל של סקר עובדים, במטרה לזהות נטיות של עובד: להישאר או לעזוב וכל זאת במסגרת המאמץ לשמר עובדים טובים. אך בעוד ארגונים רבים ישיבו בחיוב על השאלה "האם את/ה נעזר/ת בסקר עובדים", לא כולם יוכלו להגיד שהם מפיקים מהסקר את התוצאות המיוחלות ויהיו אף כאלה שלא ידעו למדוד את התוצאות שהתקבלו (אם בכלל) מהסקר.

אבל איך משווקים את הרעיון לעובדים? ב- Quirky מצאו לזה שם אטרקטיבי – סקר אתנחתא. זה אומר שהעובדים מוזמנים לקחת פסק זמן קטן מהעבודה השוטפת העמוסה (המיילים, הטלפונים, המפגשים עם הלקוחות…) ולהקדיש כמה דקות לעצמם . במסגרת האתנחתא, העובד נדרש להפסיק הכול ולכמה דקות לחשוב בכובד ראש על איך הוא משיב לשאלה האחת שהוצגה בפניו: מה מפריע לו, מה חסר לו, מי עזר לו, על מי הוא ממליץ… כל זה הופך את הטיפול בסקר (הקצר והפשוט) לאקט שבו לעובד יש אינטרס מובהק לשתף פעולה.

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה