ארגונים הכפילו את תקציב הבריאות ורווחת העובד ב-5 השנים האחרונות

ארגונים הכפילו את תקציב הבריאות ורווחת העובד ב-5 השנים האחרונות

על פי סקר חדש, ארגונים עומדים להשקיע השנה 15% יותר מכפי שהשקיעו ב-2015 ופי שניים ממה שהשקיעו ב-2010

שיתוף
בריאות

בריאות

העיסוק בתחום בריאות העובדים ואיכות החיים שלהם לא מפסיק להעסיק את מנהלי משאבי אנוש. יתרה מזאת, הנושא לא מפסיק להטריד מנהלים בדרגות הבכירות במשק ולהניע אותם לפעולה ולהשקעה. אחרת, איך ניתן להסביר את העלייה החדה במספרים, עלייה שמצליחה להפתיע גם את מי שמעורב בנושא ועוסק בבריאות ורווחת העובדים ביום יום?

סקר מעסיקים חדש שבוצע על ידי Fidelity Investments וה- National Business Groupמראה שיא של כל הזמנים בהשקעת הארגון ברווחה ובריאות העובד Employee Wellness. על פי הסקר העדכני, השקעת הארגונים בנושא Employee Wellness צפויה לעלות השנה לממוצע של 594 דולר בשנה לכל עובד. בשנת 2013, רק שנתיים קודם, הסכום אותו ארגונים הקצו לטובת Employee Wellness היה 521 דולר, מה שמצביע על עלייה חדה בשיעור של כ-15%.

ב-2010, רק 5 שנים קודם, הסכום הממוצע שארגונים הקצו ל- Employee Wellnessהיה 260 דולר, משמע ארגונים הכפילו את תקציב הבריאות רווחת העובדים במרוצת 5 השנים האחרונות.

במה הארגונים משקיעים את התקציב ההולך וגדל בצורה דרסטית?
על פי מאמר שפורסם באתר לקהילת משאבי אנוש Wellness Works Hub עיקר המשאבים מושקעים בתוכניות לשיפור איכות החיים (לייפ-סטייל) ואיזון. היות שכך, התקציבים ההולכים וגדלים בצורה דרסטית משנה לשנה בחצי העשור האחרון מוקדשים בעיקר לתחומים הבאים: תוכניות לפעילות גופנית מתמשכת, הנחות מפליגות למועדונים ושיעורי ספורט, מסגרות לשמירה על משקל, סדנאות לטיפול בלחצים ומתחים, חיסונים, בדיקות, סקרי הערכות סיכונים ועוד.

מהמחקר עולה כי כיום 95% מקרב הארגונים עובדים על פי תוכנית או בונים תוכנית בריאות שתשפר את איכות החיים של העובדים ותהפוך את מקום העבודה וסביבת העבודה לכאלה שמשפרים את בריאותם ורווחתם של העובדים. מהסקר האחרון, בו השתתפו מעסיקים בארגונים בכל סדרי הגודל, ניתן ללמוד כי 74% מקרב הארגונים נותנים או מתכננים לתת הטבות ותגמולים לעובדים שלוקחים חלק בתהליך הבריאות, זאת לעומת רק 57% מקרב הארגונים שתגמלו עובדים על השתתפות בתוכניות הבריאות בשנת 2009.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה