חמישה טיפים לניהול מתח

חמישה טיפים לניהול מתח

מתח הוא תופעה נפוצה שפוגעת בבריאות, במעגלי החיים השונים ואף ביכולת לעבוד. יש דרכים להתמודד איתו גם במקום העבודה

שיתוף
בריאות בעבודה

רמות גבוהות של מתח עלולות להיות מסוכנות. ג'ינה בלי מ-PayScale כותבת שעל אף שיותר מ-60% מהאנשים מדווחים שניסו להפחית את רמות המתח שלהם בחמש השנים האחרונות, 53% עדיין מנסים להגיע אל היעד. 70% מהאנשים המתוחים חווים השפעות גופניות, תפוקה נמוכה יותר בעבודה והפרעות בחיי המשפחה ובחייהם החברתיים. כיוון שברור שמתח הוא נושא שצריך להעסיק את משאבי אנוש, נשאלת השאלה מה עושים איתו?

ג'ינה בלי מציעה כמה דברים שכדאי לזכור כשבאים לנהל את נושא המתח או יותר נכון המלחמה במתח:
1. מתוח ועסוק זה לא אותו הדבר. רק בגלל שאתם עסוקים, לא אומר שאתם מתוחים. להיות עסוקים נחשב לגורם מתח. השאלה היא איך גורמי הלחץ מעובדים ומנוהלים פנימית, כך שנותר מתח. לכן, חשוב ללמוד כיצד לגשת לגורמים אלו ולבחון כיצד ניתן לשנות את התגובה שלכם ואת השפעת המתח על חייכם.

2. טפלו בעצמכם. הבעיה מתחילה כאשר אתם מעבירים את המתח לקדמת הבמה ואת הצרכים האישיים לאחור. הדרך שבה אתם מעבדים את גורמי המתח מבפנים וממירים אותם לאנרגיה חיובית או שלילית תלויה במידה רבה באופן שבו אתם מטפלים בעצמכם. בריאות כללית, דרגת הכושר הגופני, מצב תזונתי וכמות השינה והמנוחה שאתם מאפשרים לעצמכם משפיעים בעוצמה על האופן שבו אתם מתמודדים עם מתח. אז דאגו לעצמכם כאשר המתח גורם לכם להרגיש שאתם נחלשים. תנו לו עדיפות בידיעה שבטווח הארוך הפחתת המתח תעזור לרמות התפוקה שלכם ולמערכות היחסים שלכם במידה רבה. שווה להשקיע בזה, אז קחו את הזמן.

3. אתחלו את אופן החשיבה שלכם על מתח. קלי מק'גוניאל, פסיכולוגית בריאותית ומחברת הספר The Upside of Stress ("הצד החיובי של המתח") אומרת שבעצם מתח יכול לגרום לאנשים להיות מאושרים וחזקים יותר אם הם לומדים לחשוב עליו בדרך הנכונה ואולי אפילו לאמץ אותו. "בדרך כלל כשאנו חווים תסמיני מתח, אנו רואים בהם בעיה ומנסים לדכא אותם," אומרת מק'גוניאל. "המחקר האחרון ביותר מראה שאם אנחנו מאמצים את תסמיני המתח, אנו יכולים לגרום להם להפוך ליתרון. אם תהיה לכם ראייה חיובית יותר של מתח, תוכלו לבחור לראות את הצד החיובי. תוכלו למעשה לשנות את האפקט שלו עליכם. מתח הוא הזדמנות ללמוד ולגדול."

4. עשו ספורט, מדיטציה והפסקות. עד כמה שהמתח נפוץ היום, הוא חלק מחיים שהיו אתנו תמיד. הוא גורם לתגובת "הילחם או ברח" פנימית שאפשר לתעל אותה לאפקט חיובי או שלילי. האופן שבו אנו מתמודדים עם מתח והתכיפות שלו קשורים בחוזקה לעד כמה אנו נעים דרכו בקלות. הפחתת צריכת האלכוהול בתקופות כאלה, תרגול גופני, תרגול מדיטציה או טכניקת הרגעה אחרת, ומציאת זמן למנוחה לפי הצורך, עוזרים לגוף להתאושש.

5. מצאו פתיחה והקשיבו לתחושות שלכם. בעיקר במקרים של מתח חזק ומתמשך, חשוב למצוא רשת תמיכה ולקבל עזרה. שיחה עם חברים נאמנים, בני משפחה ואפילו חברים לעבודה על ההרגשה שלכם תאפשר לכם לקבל את התמיכה החברתית שלה אתם זקוקים כדי להתחיל להרגיש קצת יותר טוב. ההרגשה שאתם לא לבד בעניין הזה עשויה ליצור שינוי גדול. היעזרו בקשרים החברתיים שלכם כד להבין את התחושות והצרכים שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה