מתיחות ארגונית ב"אל-על": היו"ר הזהיר העובדים מסגירת החברה

מתיחות ארגונית ב"אל-על": היו"ר הזהיר העובדים מסגירת החברה

בתחילת השבוע כינסו הטייסים מה שכונה "אסיפת חירום", כדי לדון בצעדי ההנהלה ובדרכים לתרום למאמצי ההבראה של החברה

שיתוף

האווירה במסדרונות חברת אל-על מתוחה בימים האחרונים, מאז החליטה שדרת ההנהלה על צעדי התייעלות וקיצוץ במשכורותיהם ובתנאי העסקתם של כלל העובדים, לרבות הטייסים.

בתחילת השבוע כינסו הטייסים מה שכונה "אסיפת חירום", כדי לדון בצעדי ההנהלה ובדרכים לתרום למאמצי ההבראה של החברה. עם זאת, טון הדברים היה ועודנו ביקורתי בלשון המעטה.

השבוע, בפגישה בין יו"ר מועצת המנהלים של אל-על עמיקם כהן לבין הטייסים ועובדים נוספים, פרץ עימות כאשר הראשון הזהיר את נציגות העובדים כי אם לא ישתפו פעולה בתוכנית ההתייעלות, לא יהיה מנוס מסגירת חברת התעופה.

בפגישה נכחה נציגות נרחבת של העובדים, בצד כהן עצמו וסמנכ"ל משאבי האנוש בחברה, ראובן וירובניק.

משתתפים בפגישה העידו כי כהן אמר שחברת התעופה בוחנת כמה מודלים לפעולה ולא החליטה על אחת מהן עדיין. כאשר תתקבל החלטה לגבי כך וצעדי ההתייעלות הנדרשים, היא תוצג לפני העובדים ויינתן להם פרק זמן להתארגנות.

לטענת כהן, הסכם העבודה הנוכחי עם העובדים אינו מאפשר צעדי הבראה הולמים, ואינו מתאים למצבה הכלכלי הקשה שכן הוא עולה יותר מדי כסף. כהן, שהפך לסדין אדום עבור הטייסים, לא בחל בהעברת ביקורת חריפה על שכרם של טייסי החברה. "טייסי אל על מרוויחים שכר גבוה יותר מעמיתיהם בחברות התעופה הזרות, אף שהם עובדים מספר נמוך יותר בממוצע של שעות בשנה".

 

"מסר יהיר"

נציג טייסי אל על בוועד העובדים, הקברניט ניר צוק: "הטייסים בחברת אל על עובדים כפול מטייסים בחברות תעופה אחרות מבחינת שעות טיסה בשנה. לגבי כלל עובדי החברה – עלות השכר בחברת אל על היא מקבילה אם לא נמוכה יותר מאשר בחברות תעופה מקבילות בעולם; למרות זאת, כל הטענות הן שהבעיות של החברה נובעות מהשכר הגבוה של העובדים. זה פשוט לא נכון. מאז הפרטת החברה, שכר העובדים נשחק ב-20% ושכר ההנהלה עלה בכ-80%. המסר שהועבר במפגש של יו"ר מועצת המנהלים עם העובדים היה מסר מאוד יהיר וזה בדיוק אותו מסר שההנהלה מוציאה החוצה כלפי הלקוחות. לצערי, אנו לא מצליחים לשנות את מודל ההתנהלות בין ההנהלה לעובדים".

מחברת אל על נמסר בתגובה: "אנו משוכנעים שאנשי אל על יגלו אחריות ויהיו שותפים למהלכים הנדרשים בחברה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה