על רקע המצב הכלכלי הקשה: טייסי אל-על מתכנסים היום לדיון חירום

על רקע המצב הכלכלי הקשה: טייסי אל-על מתכנסים היום לדיון חירום

ועד הטייסים מציג את הקיצוצים שתובעת ההנהלה מעובדי החברה בכלל ומהטייסים בפרט, בצד הצעות להירתמות להבראת החברה

שיתוף

טייסי חברת התעופה אל על מכנסים היום (ד') אסיפת חירום בשל מצבה הכלכלי הקשה של החברה ודרישות ההנהלה לקיצוצים וצעדי התייעלות גם מצדם.

מדובר כבר באסיפת הטייסים השנייה שמתקיימת השבוע, והיא נועדה לטייסים שלא יכלו להשתתף במפגש הראשון בשל אילוצי לו"ז, טיסות או לוקיישן. במפגש הראשון שנערך בתחילת השבוע השתתפו כ-250 מטייסי החברה.

היום אמור להציג ועד הטייסים, בראשותו של הקברניט ניר צוק, את הקיצוצים שתובעת ההנהלה מעובדי החברה בכלל ומהטייסים בפרט. בנוסף, ידונו מצבה הכלכלי של החברה והדרכים המוצעות להתמודד איתו ותרום את חלקם להבראת החברה.

ב-2011 הפסידה אל על כמעט 50 מיליון דולר, דבר שגרר צמצומים וגיבוש תוכנית התייעלות מקיפה. בו בזמן, מנהלת ההנהלה משא-ומתן עם נציגות העובדים, על קיצוץ במספר כרטיסי הטיסה המגיעים לעובדי ולבני משפחותיהם; על העלאת מחיר ההשתתפות של העובדים בארוחות; וגם על העברת צוותי האוויר לבתי מלון מחוץ למרכזי הערים הגדולות בחו"ל. הכל – כדי לחסוך בהוצאות.

 

ההכנסות דווקא גדלו

הפסדיה של אל על ב-2011 נבעו בעיקר מעליית מחירי הדלק והמיתון הכלכלי בעולם בחציה השני של השנה. יתרה מזו, היצע הטיסות לנתב"ג מצד החברות הזרות המשיך לגדול ונתח השוק של החברה הישראלית בנתב"ג ירד מארבע טיסות לכל עשר המראות לשלוש טיסות מכל עשר. במקביל, ירדה התפוסה בטיסותיה של אל-על ל-80.3%, הרמה הנמוכה ביותר בשנים האחרונות.

בצד הפסד של 49.4 מיליון דולר ב-2011 כולה, הפסידה החברה 7.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של אותה שנה, לבדו. זאת, לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010. ההכנסות עלו ב-1.5% ל-485 מיליון דולר ברבעון המדובר. בכל 2011 גדלו הכנסות אל על ב-3.6% והסתכמו ב-2.04 מיליארד דולר.

לפני שבוע סיכמו מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי ויו"ר ההסתדרות עופר עיני על דחיית הקיצוצים בתנאי העובדים עד סוף מאי. כ-200 עובדים פוטרו מאל-על בחודשים האחרונים, ובתחילת השנה הנוכחית העסיקה חברת התעופה הלאומית 5,791 עובדים, מתוכם 1,955 עובדים זמניים. מרבית המפוטרים בגל האחרון היו עובדים זמניים, שיכולים לעבוד בחברה פרק זמן של עד חמש שנים.

בסוף 2011 ביצעה אל על הפחתת שכר בשיעורים של עד 20% בהנהלה, והעובדים המועסקים תחת חוזה אישי, כמה עשרו במספר, הסכימו להפחתה של 3%-7.5% בשכרם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה