ביג דאטה וחשיבותה של תובנה אנושית

ביג דאטה וחשיבותה של תובנה אנושית

הנתונים הגדולים מספקים למשאבי אנוש כלים חדשים שעשויים לחזק את כוחם בארגונים, אבל אינם מבטלים את חשיבותו של המרכיב האנושי

שיתוף
טכנולוגיית משאבי אנוש

טכנולוגיית משאבי אנוש

מהרו להירשם לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ!
לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

ההשקעות הבולטות היום בטכנולוגיות משאבי האנוש כוללות כל מה שקשור בניתוחים ובמדיה חברתית, והן גדלות בשיעור של 10%, כך על פי נתוני Towers Watson. בין שתי המגמות הללו, הניתוחים (analytics) והמקום הגדל והולך של ביג דאטה פותחות בפני משאבי אנוש אפשרויות חדשות, טוענת קאת' אורט מ-Personnel Today.
היום יש למעסיקים גישה לכמות עצומה של עיבודים ממוחשבים שמאפשרים לקבל הרבה מאוד אינפורמציה, זאת המכונה "ביג דאטה", בנוגע לארגון ולעובדים בו, ולנתח אותה באמצעות כוח עבודה מתמחה וכלי ניתוח נבואיים. הכלים הללו חוקרים את הנתונים ומקשרים חלקים שונים בדרכים שונות שייתכן שמעולם לא חשבו עליהן לפני כן. כך הם מגלים דברים חדשים, מציעים הבנה של מה שקרה בעבר, מה קורה בהווה ואפילו מה סביר שיקרה בעתיד.

אולם, על פי סקר משאבי אנוש HR Outlook של CIPD שבוצע לאחרונה, בעוד שיותר ממחצית אנשי משאבי האנוש חשים ביטחון בנוגע לשימוש בנתונים ובמדדים כדי לשפר את יעילות המחלקה שלהם, פחות מחצי אמרו שהם מסוגלים להפיק תובנות מהנתונים הללו ולתקשר אותן לאנשים אחרים בעסק. חשוב לדעת שהתובנות האלה הן כוח. אפשר להשתמש במידע כבסיס להחלטות עסקיות אפקטיביות שעוזרות להשפיע על הכיוון העתידי של הארגון.

למשל, על ידי שימוש בנתונים לזיהוי דפוסים, ניתן לקבוע אילו מחלקות או תפקידים צריכים להיווצר או צריך להיפטר מהם. נהיה גם קל הרבה יותר לאתר מנהיגים עתידיים אפשריים למטרות פיתוח, ואפילו לנבא עד כמה סיבר שיצליחו בתפקיד.

המרכיב האנושי
השימוש בנתונים אינו אמור לגרום להתכחשות לחשיבותו של המרכיב האנושי. הנתונים לכשעצמם אינם עושים הרבה. עדיין דרוש מישהו שיש לו את הכישורים לקרוא אותם, ליישם אותם ולהעלות אותם לסדר היום. האנשים עדיין חשובים ביותר, אבל הכלים החדשים מציידים אותם במשהו שלא היה להם מעולם לפני כן, ואלה הם הנתונים החזקים שבהם הם יכולים להשתמש.

אם אתם מעוניינים בהשפעה ברמת הוועד המנהל, תצטרכו עדיין לעבוד קשה על רישות בקרב ההנהלה הבכירה ולגרום למנהלים לבטוח בכם בכך שתראו להם שאתם מכירים את כוח האדם שלכם. אלא שהפעם יש לכם כמה כלים מתוחכמים שיעזרו לכם.

עם זאת, חשוב לזכור שאלה עדיין ימים מוקדמים עבור פרויקטים של ביג דאטה במשאבי האנוש. ב- Towers Watson יודעים רק על 15 מיזמים באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה שמשתמשים בביג דאטה לצרכי ניבוי, כולם בתעשיית הבנקאות שתמיד מובילה התחום. אולם יודעי דבר צופים כי בעתיד כולם ילכו בעקבות הטרנד שהבנקים מובילים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה