משאבי אנוש בראי העתיד – להלן התחזית

משאבי אנוש בראי העתיד – להלן התחזית

על פי המגזין האוסטרלי לניהול משאבי אנוש, ענף ה-HR עובד לחיזוי העתיד דרך חיזוי כישרונות

שיתוף
יישומי משאבי אנוש
יישומי משאבי אנוש

אלק בשינסקי, שותף בפירמת רואי החושבון העולמית דלוייט: "מחלקת משאבי אנוש תצליח לשמור על מקומה בארגון רק אם היא תעבור ליישומי HR מתקדמים, קרי לניהול מידע מתקדם בשימוש ב-HR Metrics ו-HR Analytics. כשם שמחלקות אחרות בארגון נשענות על מאגר מידע ומציגות משוואות כמותיות ואיכותיות כבסיס לקבלת החלטות, כך תדרש גם מחלקת משאבי אנוש לפעול – כתנאי להמשך קיומה." (HRus עורכת את הכנס הראשון מסוגו בארץ בנושא טכנולוגיית משאבי אנוש בשיתוף עם חברת אנשים ומחשבים ב-2 במאי 2012 במלון כפר המכביה ר"ג – בכנס ניתן יהיה להחשף וללמוד יותר על מגמות עולמיות בתחום משאבי אנוש ועל HR Metrics ו-HR Analytics).

את הדברים הללו נשא בשינסקי בנאום בכנס משאבי אנוש שהתקיים בשבוע שעבר בסידני אוסטרליה. הכנס משך אליו מנהלי משאבי אנוש מארגונים מובילים במשק, לרבות מנהלי משאבי אנוש בחברות תעופה, בבנקים, בפירמות פיננסיות ועוד.

יוג'ין ברק, מנהל תחום מחקר אנליטי בחברת SHL, המפתחת פתרונות טכנולוגיים לניהול הון אנושי ו-Talent Management: "ניתן להגיע כל כך רחוק באמצעות כלים אנליטיים מתקדמים! באמצעות מערכות מידע הנשענות על בסיס נתונים עדכני, מנהלי משאבי אנוש יוכלו לחזות מה יקרה מחר ולא לנתח את מה שהתרחש אתמול. דרך מחקרים אנליטיים ניתן לבחון האם בארגון קיים הידע והכישורים לעמוד במשימות העתידיות. נתונים אנליטיים של הון האנושי מאפשרים לסרטט 'מפה' של כוח האדם ביחס לצרכים הקיימים והעתידיים של הארגון ולראות האם יש הלימה ואם לא, מה בדיוק חסר. ואפשר לחזות מגמות מבעוד מועד."

[adrotate banner="27"] בהתייחסו לתהליך הגיוס, ציין ברק את החוזקות של המודל האנליטי: "ארגון משקיע משאבים אדירים בתהליך הגיוס ומשלם מחיר יקר על גיוס לא נכון. שימוש בכלים אנליטיים מתקדמים חוסך הוצאות מיותרות ובעיקור – מונע גיוסים לא נכונים. גם שיטות הגיוס המוצלחות ביותר אינן משתוות למודל המבוסס על משוואות מדויקות."

ברק קרא למנהלי משאבי אנוש לעבור לשימוש בכלים אנליטיים מתקדמים מבלי ללכת רחוק מידי: "בארגון קיים מאגר מידע עצום! החל מהמידע שמתווסף בתהליך הגיוס, דרך דוחות שכר, הערכות עובדים, סקרים ועוד. המידע הזה קיים וזמין לכם בכל עת. המעבר לניהול יישומי HR מתקדמים בא לידי ביטוי בדרך ההסתכלות שלכם על הארגון, באופן שבו אתם מעבדים מידע ומפיקים ממנו ידע. ככל שתעשו שימוש רחב יותר בכמות גדולה יותר של נתונים לאורך זמן, תהיה לכם תמונה ברורה יותר על ההון האנושי בארגון ומתוך ההבנה יגיעו התובנות וניתן יהיה לפעול על פי התובנות הללו בתהליכי גיוס, פיתוח, קידום ושימור עובדים. זה מהפך תפישתי וזה מהפך שחייב לצאת לדרך!"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה