שיתוף

על שאף שמנהלי משאבי אנוש ברובם מודעים לנחיצות ולחשיבות ההפסקה מהעבודה ומעודדים את העובדים בחברה לקחת חופשה ולהתרענן מהעבודה מעת לעת, הם עצמם לא תמיד מסוגלים לעשות זאת.

ממש כמו הורים ששמים את ילדיהם בראש סדר העדיפויות באופן אידאלי, מנהלי משאבי אנוש רבים דואגים להזכיר למנהלים ולעובדים בחברה לצאת לחופשה ולטייל במקומות מעניינים שיעשו להם טוב וינתקו אותם מהמחשבות המקצועיות, אך על עצמם הם פחות חושבים בנושא הזה. לעתים דומה, שחופשה ומנהל משאבי אנוש זה בגדר אוקסימורון.

חופשה מייצרת התרעננות ומחדשת כוחות באופן ששום דבר לא יכול לייצר. בחופשה אתה נהנה וחווה דברים, נח, מתרגש, מתלהב, אוצר חוויות, ואפילו מתגעגע לעבודה בסופו של דבר.

אנשים שעובדים מסביב לשעון ואינם יוצאים לחופשה, מתנוונים ונשחקים. האנרגיות שלהם אוזלות והכוחות לקום לעבודה מחדש ולעבוד קשה, נחלשים.

הרבה מנהלי משאבי אנוש מוצאים זאת קשה לקחת חופשה. זה יכול להיות בגלל שהם לפעמים מהווים מחלקה של איש אחד, או שהם לא סומכים על עמיתיהם לעבודה שיעשו את העבודה היטב, כשלא יהיו נוכחים. יתכן והם אף פעם לא מרגישים שעשו מספיק בעבודה כדי להצדיק חופשה.

בעיה נוספת שיש למנהלי משאבי אנוש עם התנתקות מהעבודה, נובעת מכך שבניגוד לעבודות אחרות, עבודת מנהל משאבי אנוש לעולם לא נגמרת. תמיד יש אדם בחברה שזקוק לעזרתך, ישנם דיני עבודה חדשים שמתעדכנים, גיוסי עובדים למשרות חדשות, פיטורי עובדים במקרים מצערים, עדכוני שכר, הכשרות, הדרכות, ועוד. מה גם שלעומת עבודת מתכנת, איש שיווק, מנהל מכירות שניתן להחליף אותו לזמן קצר ולקחת במקומו את המושכות, במקרה של מנהלי משאבי אנוש זה לא עובד.

הידע המצטבר שלהם כל כך עצום, שלא ניתן ללמד ולהעביר אותו בתקופה קצרה. זה כל כך מורכב שפעמים רבות הם יעדיפו לוותר על החופשה ולעשות את כל העבודה בעצמם.

זו טעות! מנהלי משאבי אנוש במיוחד, זקוקים לחופשה וטיול בחו"ל לפחות אחת לשנה.

האפשרות לחוות דברים חדשים ומסעירים בארצות זרות, היא הדרך כמעט היחידה שתאפשר להם להתנתק באמת מהעבודה ולהפסיק לחשוב על המשימות שלהם בטווח מסוים. נופש בארץ אותו הם כבר חוו ועשו פעמים רבות, לא תמיד יכול לשחרר אותם באמת מהעבודה, נדרשת חוויה מסעירה במיוחד.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לעבוד על הרגשות הללו ועל חוסר היכולת לשחרר, מתוך הבנה שהשגרה הבלתי פוסקת פוגעת להם בעבודה בעצם ולא משפרת אותה.

אחת הדרכים לשכנע את עצמכם לצאת לחופשה היא לומר לעצמכם שאם אתם לא סומכים על האנשים בצוות שלכם שיעשו עבודה נהדרת, למה הם עדיין שם?
אם הם עובדים אצלכם, מן הסתם אתם מאמינים ויודעים שהם ראויים ויודעים לעשות את העבודה. ייתכן והם לא ידעו להתמודד עם דיני עבודה חדשים או עם פיטורי עובד, אבל אלו דברים שאינם אקוטיים ויוכלו להמתין כשבוע עד שתחזרו מהחופשה.

חופשה בחו"ל תסייע לכם לראות את הדברים אחרת כאשר אתם נחים. בתחום משאבי האנוש העבודה ממשיכה תמיד – יש עובדים שצריך לעזור להם, ישנם כנסים להתכונן להם, עדכונים במערכות השכר, תהליכי גיוס, תהליכי שימור עובדים, ונכון שיש לכם את המיומנויות הטובות ביותר לריבוי משימות, אבל האמת היא, שזה מחליש ביום יום ומחייב הפסקה.

שחיקת עובדים הפך להיות נושא מרכזי בעולם העבודה בשנים האחרונות ואנשים מנסים להבין מה הם יכולים לעשות כדי למנוע מזה לקרות, אתם גם חלק מזה.

חופשה אולי לא תפתור את כל הבעיות, אך היא תסייע לכם להתרענן ולשוב לעבודה עם כוחות מחודשים ואין לוותר על כך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה