שיתוף

השימוש במטבעות דיגיטליים (Cryptocurrencies) הולך וגובר ושימוש בביטקוין (BITCOIN) לצורך תשלומים שונים כבר מוטמע ברחבי העולם.

הכותרות האחרונות המתעדות את הגידול המשמעותי של אמצעי ה- cryptocurrencies, מראות על גדילה והרחבת האפשרויות בתחום התשלומים. למרות שהתנודתיות היא קבועה, אפשר להתעשר מ- Bitcoin ומצורות אחרות שאינן פיזיות של כסף.

האם זה אומר שבקרוב נשלם את שכר העובדים במטבעות דיגיטליים? ישנם 3 מחסומים עיקריים שמונעים את אימוץ הגישה בשלב זה.

חוקים מסוימים שמחייבים תשלום במזומן או בהמחאה בלבד

אחת התקנות הפדרליות העיקריות שמכסות את שכר העובד בארה"ב היא חוק עבודה הוגן (FLSA). התקנה קובעת כי על המעסיקים לעמוד לפחות בחלק מדרישות שכר המינימום שלהם על ידי תשלום לעובדים במזומן או בצ'קים – נכון לעכשיו, תשלומי ביטקון אינם מאפשרים זאת.

עם זאת, מחוץ לדרישות הפדרליות של שכר המינימום ושעות נוספות, מעסיקים ועובדים יכולים להסכים על צורות אחרות של תשלום אם ירצו בכך. מעסיקים יכול תיאורטית לשלם לעובדים באופן חלקי באמצעות מזומן או המחאות, ואז לספק להם השלמה ע"י מטבעות דיגיטליים.

מטבעות דיגיטליים מהווים סיכוני אבטחה

הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) פרסמה הודעה לגבי cryptocur coin שמזכירה לאנשים כי השקעות הקשורות אליהם יכולים לעבור במהירות מעבר לגבולות גיאוגרפיים ללא ידיעת הבעלים, דבר אשר מגדיל את הסיכון האפשרי.

כמו כן, ה- SEC עשויה בסופו של דבר להחליט על כמה cryptocur coin אשר יהיו מיועדים לניירות ערך. במקרה זה, על המעסיקים יהיה לציית לחוקים נוספים לניירות ערך, בנוסף לכללי השכר.

מעסיקים עשויים להסתכן

התנודות המהירות בערכים המשויכים לביטקונים ולמטבעות הצפנה אחרים עשויים לגרום למעסיקים לאמץ את הרעיון לשלם את עובדיהם באמצעים לא מסורתיים אלה. באופן דומה, הם עשויים להרגיש שהם מסתכנים כיוון שהערכים של המטבעות הללו משתנים באופן תדיר.

עם זאת, כרטיס חיוב BitPay מאפשר לאנשים להמיר סכומים מן הארנקים ה- cryptocurrency שלהם לתוך דולרים בתוך דקות. אנשים יכולים להשתמש במטבע מקובל יותר בכל מקום שמקבל ויזה. יכולת זו מטפלת בבעיה הפוטנציאלית של מישהו שיש לו cryptocurrency אבל לא מסוגל להשתמש בו.

הכרטיס גם מציע הגנה אם המחזיקים ב- cryptocurrency לומדים על תנאי השוק, לדוגמה, אפשרות לירידה פתאומית של הערך. בתרחיש כזה, אנשים יכולים לבצע במהירות המרות באמצעות הכרטיס, כדי למנוע אחזקת כמויות גדולות של cryptocurrency שיכולים לאבד ערך משמעותי בקרוב.

חברות מסוימות משלמות לעובדים באמצעות cryptocurrency למרות האתגרים, חברות חלוציות אכן קיימות בתחום אשר שמשלמות לעובדיהן במפעלים באמצעות מטבע דיגיטלי. אם מספר גדל והולך של חברות ברחבי העולם יגיעו למסקנה כי תשלומי שכר העובדים ב- cryptocurrency הגיוני, זה יכול לעודד גורמים אחרים ללכת בעקבותיהן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה