מועמדת משאבי אנוש: אריאלה שוורץ "אני אשת גיוס כוח אדם במהותי"

מועמדת משאבי אנוש: אריאלה שוורץ "אני אשת גיוס כוח אדם במהותי"

"עזבו את דור ה-Y אנחנו כבר מתקדמים לדור ה-Z", אומרת אריאלה שוורץ, בעלת 17 שנות ניסיון בגיוס עובדים

שיתוף
כוח אדם
אריאלה שוורץ מועמדת משאבי אנוש

אריאלה שוורץ, ילידת 1967 מרמת גן, מצהירה כי היא אשת גיוס כוח אדם במקצועה ובמהותה.

היא עוסקת בתחום הגיוס כבר 17 שנה, וסיימה לאחרונה משרה כמנהלת משאבי אנוש בבית תוכנה, בה היתה ממונה על טיפול שוטף בכ-120 עובדי החברה והובילה תהליכי משאבי אנוש בארגון.

יחד עם זאת היא מצהירה שאהבתה האמיתית היא לגיוס כוח אדם, ולפיכך היא מחפשת לחזור ולהתמקד בניהול הגיוס.

בבית התוכנה החלה בתפקיד מנהלת גיוס, ותפקידה האחרון כמנהלת משאבי אנוש כלל: ניהול מערך גיוס עובדים חדשים, טיפוח עובדים קיימים, ניוד וקידום עובדים, אחריות על עקרונות הסכמי העסקת עובדים, פיטורין, תנאים סוציאליים, שכר, הכשרות מקצועיות ותחום הרווחה, ניהול צוות הגיוס ומשאבי האנוש.

ברזומה שלה חברות אאוטסורסינג שמגדירה אותן "בית ספר לגיוס". לדבריה, התחרות, הסטיגמה וההתמודדות עם משרות רבות הביאו לשכלול כישוריה כמגייסת, "ויכולתי להביא לגיוס איכותי של עובדים לארגון".

במהלך השנים התנסתה בראיונות אישיים, גיוסי מאסה ומרכזי הערכה. הובילה פרויקטים של גיוס, ניהלה צוותי גיוס ונתנה מענה ולווי למנהלים מגייסים בהגדרת צרכים וניתוב כוח האדם ביחידה שלהם.
חלק מהותי בתפקידה כמנהלת גיוס היה ניתוח ופיתוח מדדי איכות, מערך בקרה, דו"חות מעקב ובחינת ביצועים מול יעדים. היא גייסה בעיקר אנשי טכנולוגיה, אך התנסתה גם בגיוס אנשי מכירות, אדמיניסטרציה ואנשי כספים.

את דרכה בתחום החלה כיועצת השמה בחברת ההשמה רוברט הלף, בה התקדמה לתפקיד מנהלת מחלקה. התפקיד כלל ראיון והשמת אנשי מחשבים, אלקטרוניקה תעשיה וניהול בכל רמות התפקידים, פגישות עבודה עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. כמו כן ארגנה והשתתפה במפגשי תעסוקה והדרכת עובדים חדשים במחלקה.

משם המשיכה לטלדור מערכות מחשבים כרכזת גיוס ולחברות תוכנה נוספות. בחברת א.מ.ת. מחשוב כבר מלאה תפקיד של אחראית גיוס, כשהקימה מחלקת גיוס פנימי ואאוטסורסינג. במסגרת התפקיד היתה אחראית גם על:

  • הקמת תהליך גיוס, פיתוח מקורות גיוס והקמת מערכת ממוחשבת.
  • סינון קורות חיים, ראיונות עומק ולווי מועמדים בתהליכי מיון ארוכים.
  • קשר מול ספקים.
  • ניהול מו"מ  עם מועמדים עד חתימת חוזים.
  • לווי תהליך קליטה לעבודה.
  • ניהול הזמנות וחשבוניות במערכת ERP (פריורטי).

 בהמשך עבדה כעצמאית בתחום, והיתה אחראית על גיוס כוח אדם טכנולוגי עבור הבורסה לניירות ערך בתל אביב. כן היא יעצה ולוותה מספר בתי תוכנה בתחום הגיוס בכלל והאאוטסורסינג בפרט.

"תמיד אמרתי לבנות הצוות שלי שגיוס זה גיוס זה גיוס, לא חשוב לאיזה תפקיד מראיינים", היא מספרת. "אם מבינים את עולם התוכן, חשוב יותר להבין מי האדם העומד מולך, לנסות להבין מה מניע אותו ובפגישה אחת קצרה לנסות לראות אם יצליח להתאים לתרבות הארגונית של הארגון".

 היא אומרת: "עולם הגיוס היום שונה ומאתגר יותר משהיה כשהתחלתי לעבוד בתחום. פעם העיתון וחברות השמה ענו על כל צרכנו. היום בעולם ה WEB האתגרים שלנו כמגייסים מתמקד באינטרנט, ברשתות החברתיות, בעולם המדיה ובהבנה של דורות משתנים של מחפשי עבודה. עזבו  את דור ה-Y אנחנו כבר מתקדמים לדור ה-Z".

אריאלה מעידה על עצמה כחרוצה, בעלת יכולות אבחון וניתוח גבוהים, כישורי ניהול והובלה, ובעלת יחסי אנוש טובים.

ניתן ליצור קשר במייל: ariela.schwartz@gmail.com

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה