"מאבטחי השרים מרוויחים 22 שקלים לשעה ועובדים 70 שעות במשמרת"

"מאבטחי השרים מרוויחים 22 שקלים לשעה ועובדים 70 שעות במשמרת"

בדיון סוער בוועדת הרווחה בכנסת טען נציג האוצר כי המאבטחים משתכרים 12 אלף ש"ח ע"פ המכרז. מאבטחים שנכחו בדיון סיפרו אחרת

שיתוף
תנאי שכר ירודים

הם נראים מסוקסים ומאופקים, אבל מתברר שמאחורי הפאסון של מאבטחי שרי הממשלה מסתתרים תנאי עבודה שנויים במחלוקת.

בדיון שהתקיים השבוע בוועדת העבודה והרווחה בכנסת, התלהטו הרוחות כאשר נדון סכסוך העבודה עליו הכריזו מאבטחי השרים. במרכזו, עמדו נתונים של משרד האוצר ושל הסתדרות העובדים הלאומית אשר סתרו זה את זה.

לפי ההסתדרות הלאומית, המאבטחים העובדים במיקור חוץ, מועסקים במשך כמות בלתי אנושית של 70 שעות במשמרת אחת ומשתכרים פחות משכר המינימום. "המאבטחים מועסקים בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה", טענה בתוקף עו"ד בטי מצר-לוי, סמנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית. "הם מבצעים 12 משמרות עבודה בחודש שיכולות להגיע ל-70 שעות עבודה רצופות במשמרת אחת, אבל מרוויחים 22 שקל לשעה, לא מגיעים לשכר מינימום פר שעה, ומקבלים שעות נוספות רק בחג ולא בשבת".

את דבריה של עו"ד מצר-לוי גיבה טל פלד, מאבטח ותיק. לדבריו, "כבר ארבע וחצי שנים השכר שלנו עומד בעינו, ללא תוספות ודמי נסיעה. בנוסף, אין שיפורים משמעותיים במכרז החדש בו זכתה אותה החברה, 'מיקוד', ועומד להיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב".

"אנחנו נדרשים להתאמן 17 יום בשנה ללא תשלום נוסף", ציין כפיר רוקח, מאבטח נוסף. "אנו מקיימים הכשרה קשה מאוד במשך 12 שבועות. אנחנו לא עוצמים עין גם בשעות הלילה כי אחראים על הזקיף העומד בשער ומלווים את השר לדיונים ליליים".

 

"נסתדר בלעדם"

מן הצד השני, הדגיש אבי מישראל נציג החשב הכללי באוצר, כי שכר המינימום לעובדים הללו שנקבע מראש במכרז עומד על 12 אלף שקל בחודש – 30 שקלים לשעה בקירוב. "עבור תגבור שעות הם זוכים ל-60-80 שקלים לשעה ואנחנו מאפשרים להם ללוות משלחות לחו"ל ולקבל שכר בגין זה", ציין מישראל.
בתגובה נשאל על-ידי יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, מה יקרה אם יפתחו בשביתה והשיב: "אנחנו נסתדר".

בסיכום הדיון אמר ח"כ כץ, כי לדעתו " אלה תנאים מחפירים ועלובים. חתימה על מכרזי הפסד היא עבירה על חוק אכיפת דיני עבודה אותו אישרה הוועדה. לו אני המנהיג שלהם, הייתי פותח בשביתה. שפקידי האוצר ילכו לשמור במקומכם. נקיים דיונים נוספים בנושא, כדי לעמוד על תנאיהם של המאבטחים. אבקש משני הצדדים להמציא לי בדחיפות נתונים מפורטים, על מנת לקבל תמונת מצב מלאה ומאוזנת".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה