לקראת החורף: כיצד לשמור על סביבת העבודה נקיה בעונת השפעת

לקראת החורף: כיצד לשמור על סביבת העבודה נקיה בעונת השפעת

בארה"ב, כמו ביתר מדינות העולם מתכוננים במרץ לעונת השפעת

שיתוף
חזרה מחופשת מחלה

חזרה מחופשת מחלה

עם עד 20% מהאמריקאים שחולים בשפעת בשנה, חשוב להכין את מקומות העבודה לחורף כדי שיפגעו כמה שפחות עובדים. ומה קורה בישראל?!

מיד עם תום הקיף, השפעת מתחילה ועונת השפעת של 2018 צפויה להיות קיצונית, על פי מומחי רפואה.

כיצד חברות מתגוננות נגד הדבקות המונית?

בארה"ב, חברות אחדות קוראות לעובדיהן לעבוד מהבית כאשר הם חולים, כדי לשמור על יתר אוכלוסיית העובדים בריאים.

רופאים אמריקאים מומחים מזהירים: "יש כל סיבה לצפות כי אנו מתמודדים בפני עונת שפעת קשה השנה. תמיד קשה לנבא מה יקרה, אבל אנשים צריכים להיות מוכנים".

חשוב לוודא כי מקום העבודה מוכן לעונת שפעת.

אמצעי המניעה היעיל ביותר הוא לקבל חיסון נגד שפעת, אשר מסייע למערכת החיסון של האדם להילחם בחומרה נגד כל זני השפעת. עם תחזיות לעונת שפעת קשה, הרופאים יצרו חיסונים זמינים במיוחד כדי לסייע במאבק נגד כל הזנים. כך על פי המרכזים האמריקאים לבקרת מחלות ומניעתן. על פי המרכז, חיסונים מסייעים להגביר את הפרודוקטיביות ולהקטין את ימי המחלה מהעבודה.

בחברות מסוימות, מתוך מאמץ מתמשך למנוע הדבקה, מציעים לעובדים סבון אנטי בקטריאלי בשירותים, מגבונים אנטי בקטריאליים באזורים המשותפים כגון בשירותים ובפניות הקפה.

במקרה של שיעול שלא ברור מה מקורו, כיסוי הפה והאף הוא צעד חיוני כדי למנוע את התפשטות החיידקים, במיוחד אם מדובר במשרד של חלל פתוח.

שמירה על הידיים ועל אזורי עבודה נקיים גם הם מסייעים במניעת הדבקות. פעולה זו מסייעת להרוג חיידקים שיכולים לגרום לעובדים לחלות. דרך נוספת למנוע את התפשטות השפעת בעבודה היא על ידי עידוד העובדים להישאר בבית כשהם חולים.

לא מומלץ שעובדים יגיעו לעבודה חולים. ראשית, הם מעייפים את עצמם וגורמים למחלה להימשך יותר זמן, שנית, הם עשויים להדביק עובדים נוספים וכך מעסיקים מוצאים את עצמם כמעט ללא עובדים. בתקופות מסוימות.

מתן אפשרות לעובדים לעבוד מהבית כשאינם חשים בטוב, הוא פתרון מעולה נגד הדבקה במחלות.

בנוסף, חשוב שמעסיקים יעקבו אחר מצבי שפעת מקומיים כדי לסייע ולהתכונן למצבים אלו בעבודה ולבצע צעדים מתאימים כדי להגן על העובדים מפני שפעת.

איך לשמור על סביבת עבודה סטרילית ככל האפשר?

הטלפון שלכם הוא ללא ספק מקור החיידקים הגדול ביותר, כאשר נושמים ונושפים לתוכו לאורך כל היום. חשוב, במיוחד בתקופה של מחלות, שלא להעביר טלפון מיד ליד ומפה לפה. כל אחד צריך לבצע שיחות מהמכשיר שלו, ואם אתם מעוניינים לשתף אדם נוסף בשיחה, העבירו את המכשיר למצב של דיבורית.

המקלדת ושולחן העבודה הם גורמי הסיכון הבאים. אנשים מעבירים חיידקים כל היום ממקום למקום, ע"ג שולחן העבודה. שמרו על שולחן העבודה נקי ע"י חיטוי בחומרי חיטוי מיוחדים, לפחות אחת ליום.

כמנהל אתה לא יכול להיות צפוי לפקח על כל אדם שנכנס לחדר השירותים, אבל תוכלו לחנך לניקיון  ע"י הצבת סבונים והסברה לעובדים.

תוכלו להציב שלטים בחדרי השירותים ובפינות הקפה, עם טיפים לעובדים לניקיון מקסימלי כנד העברת מחלות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה