שיתוף

מחוברות המנהלים לארגון משפיעה רבות על מחוברותם של העובדים לארגון ולמעשה מהווה את המפתח למידת המחוברות של העובדים.

אם בעבר, מנהל טוב נמדד על פי הידע המקצועי הרחב שלו והוא נדרש להיות בעל ידע רב יותר מזה של סך עובדיו, הרי שכיום המצב התהפך.

מנהל טוב כיום הוא לא זה שבהכרח יודע טוב יותר מעובדיו, אלא הוא מנהל שמסוגל להניע את העובדים לצבור עוד ועוד ידע בעצמם.

בכך הוא מגדיל את סך הידע בארגון ובה בעת משפר את התוצאות של היחידה שבראשה הוא עומד. יתרה מכך, מנהל טוב יעדיף ללמוד מעובדיו ולא יחוש מאויים כאשר לעובד שלו יש ידע רב יותר בנושא מסוים.

זאת ועוד, אם עד לפני כמה שנים, תפקידו של המנהל התמצה בהיותו אחראי על המתרחש ובעל הסמכות להחליט לכאן או לכאן, הרי שכיום תפקידו התרחב הרבה מעבר לכך.

במילים אחרות, האחריות הפורמלית של המנהל כבר אינה עומדת במרכז, וכאמור, תפקידו של המנהל משתנה.

לאור כל זאת, כל ארגון מוטל לאמץ תפיסות, מיומנויות וכלים חדשים. כל אלה אמורים לסייע למנהלים צעירים ולאפשר למנהלים ותיקים ומבוגרים יותר, להמשיך ולהיות רלוונטיים על פני זמן.

בסופו של דבר, המשמעות היא שככל ששוק העבודה הופך מורכב יותר, כך הולכת ומתרחבת חשיבותו של המנהל מנקודת הראות של מחוברות המנהל עצמו לארגון ומחוברותם של העובדים הכפיפים לו.

למנהלים בעלי מידת מחוברות גבוהה לארגון יש כמה יתרונות בולטים.

יתרון אחד הוא הגברת הפרודוקטיביות של העובדים הכפיפים לו. יש לציין, כי מעסיקים מוכנים לנסות כמעט כל דבר כדי להגדיל את מידת הפרודוקטיביות של עובדיהם.

הפתרון היעיל ביותר להגברת הפרודוקטיביות של העובדים הוא מידת המחוברות של המנהלים שלהם. זו האחרונה יוצרת את העצמתה של מחוברות העובדים.

ממחקרים שבוצעו בעולם עולה, כי מנהלים ועובדים שחשים מחוברים לארגון נוטים יותר לעבוד בחריצות ולהשקיע מאמצים בעבודתם.

זה מתחיל כבר במאמצים לקחת יוזמה, לייצר חדשנות, להעלות רעיונות, ולקחת אחריות, ומגיע עד להשקעת מאמצים גדולים יותר מבחינת היקף העבודה שהם משקיעים.

מחקרים מראים, כי מידת הפרודוקטיבית של מנהלים ועובדים בעלי מידת מחוברות גבוהה, גבוהה בכ-17% יותר לעומת עובדים שאינם מחוברים לארגון.

יתרון שני נעוץ בכך ששילוב של שירות לקוחות טוב ופרודוקטיביות טובה יותר מייצר איכות טובה יותר, ולכן גם היקפי המכירות עולים.

המחקרים מראים, כי בארגונים בהם המנהלים והעובדים מדווחים על רמת מחוברות גבוהה מהממוצע, היקפי המכירות גבוהים בכ-20% לעומת היקפי המכירות של המתחרים בהם רמת המחוברות נמוכה יותר.

עוד עולה מהמחקרים, כי התנהגות של מנהל, שמעודדת מחוברות עובדים, מניבה תוצאות עסקיות טובות יותר.

היתרון השלישי הוא רווחיות גבוהה יותר. ממחקרים אחרים שבוצעו בקרב עובדים ומנהלים בארה"ב עולה, כי ארגונים בהם קיימת רמת מחוברות גבוהה של מנהלים ועובדים, רמת הרווחיות גבוהה בכ-21% לעומת ארגונים בהם מידת המחוברות של העובדים והמנהלים נמוכה.


כעת, לאחר שהבנו את היתרונות בהגדלת המחוברות של המנהלים לארגון, נלמד איך ניתן להגביר את מחוברות המנהלים לארגון.


 

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה