שיתוף

לאור העובדה שיש כיום יותר עובדים מהבית מאשר היו אי פעם בהיסטוריה האנושית, ארגונים רבים מנסים לשנות את התרבות הארגונית שלהם כתרבות ארגונית וירטואלית, באופן שתהיה מותאמת למצב החדש.

נורמות ארגוניות יכולות להופיע באופן שונה בסביבת עבודה שהיא וירטואלית או משולבת – כאשר העובדים עובדים מהבית ומהמשרד לסירוגין.

לכן יש להתאים את התרבות הארגונית וחווית העובד באופן שניתן יהיה לקיים את כללי התרבות הארגונית המותאמת למצב החדש.

ההתמקדות ביצירת חוויות עובדים וירטואליות וההיברידיות חיוביות, ארגונים יעצימו את העובדים ויעניקו להם השראה לעשות את המיטב.

שיעור העובדים שעובדים בימים אלה מהבית הולך וגובר ככל שמתארכת תקופת המגיפה, ועל פי כל הסימנים הוא צפוי להשאר גבוה גם בעתיד, לאחר תום המשבר.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי כ-55% מהמנהלים בארגונים שמעסיקים כיום עובדים מהבית אמרו כי הם יאפשרו לעובדיהם להמשיך לעבוד מהבית בתדירות גבוהה יותר ממה שהיה נהוג לפני פרוץ משבר הקורונה.

המצב החדש הזה מציב בפני הארגונים הזדמנות להגדיר מחדש את ההתנהגויות והטקסים שמהווים את היסודות של ערכי התרבות הארגונית שהנהלת החברה מעוניינת שיקבלו ביטוי בחווית העובד.

לחוויית העובד יש השפעה ישירה על חוויות הלקוחות ועל פוטנציאל גיוס העובדים ושימורם בחברה.

בעקרון, אם התרבות הארגונית של החברה תפקדה היטב במקום העבודה לפני המעבר לעבודה מהבית, כדאי להשאר עקביים.

חשוב שלארגון תהיה תרבות ארגונית אחת עקבית. בין אם העובדים עובדים מהבית ובין אם הם עובדים במשרד.

שיתופי פעולה בין עובדים ובינם לבין המנהלים, צריכים להרגיש אותו דבר, בין אם העובדים נמצאים במשרד או מחוצה לו.

דרכי היישום של התרבות הארגונית כתרבות ארגונית וירטואלית עשויות להיות שונות, אבל גם בתוך השינויים, יש לשמור על הערכים הבסיסיים של הארגון באופן קבוע כדי לשמור על תרבות משותפת המקדמת שיתוף פעולה ואמון בין כל העובדים.

ממחקרים שביצעה חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה, כי היעילות של הארגונים ביצירת תרבות ארגונית משותפת הינה גבוהה במיוחד, כאשר מתקיימים שלושה מצבים:

1 חווית העובד מותאמת למצב של עבודה מהבית או עבודה משולבת מהבית ומהמשרד.

2 כאשר ניתן לזהות ולאפיין את החלקים החשובים ביותר בכל שיטת עבודה.

3 כאשר הארגון מוכן להירתם כדי ליצור את השינוי הדרוש לתרבות ארגונית שתהיה משותפת לכלל העובדים, בין אם עובדים מהבית או מהמשרד.

לדוגמה, ארגונים רבים שהיו רגילים לשלוח את אנשי המכירות שלהם אל הלקוחות לפגישות פנים אל פנים, לרבות נסיעות ללקוחות בחו"ל, מגלים פתאום שהפגישות יכולות להיות פרודוקטיביות לא פחות, כאשר הן מתבצעות כפגישות וירטואליות בשיחות וידאו.

בארגונים רבים מדווחים כי שמחו לגלות שפגישות אלה יכולות להתבצע תוך יצירת קשר אישי אנושי עם הלקוח, ובה בעת, העובדה שאין צורך לנסוע פיזית אל הלקוח מאפשרת לחסוך זמן רב ולא מעט עלויות הכרוכות בנסיעה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה