שיתוף

תוכנית לפיתוח מנהיגות היא מרכיב חיוני ביותר באסטרטגית משאבי אנוש של הארגון. הנהלה מתאימה שנבחרה בצורה נכונה ועברה הכשרה מתאימה נמנית על ההשקעות החיוניות ביותר בארגון ויש לה תרומה משמעותית לצמיחת הארגון.

מסקר של חברת סטטיסטה, שנערך עבור המכון האמריקאי למדעי המנהיגות עולה, כי היקף השוק של תעשיית ההכשרות במקומות העבודה בצפון אמריקה מסתכם בכ-165.3 מיליארד דולר בשנה.

עוד עולה מהסקר, כי ההוצאה השנתית של ארגונים על הכשרות מסתכמת בכ-82.5 מיליארד דולר. כ-61% מהחברות בארה"ב, מוציאו את ההכשרות למיקור חוץ, באופן חלקי או מלא.

פיתוח תוכניות להכשרת מנהלים הוא תהליך שבמסגרתו משקיע הארגון בצמיחת העובדים שיש להם פוטנציאל מנהיגותי רב ומעצים אותם באופן שבעתיד יוכלו לקחת על עצמם תפקידים בכירים בארגון ולהכנס אליהם בקלות ובמהירות. המטרה היא להגן על עתיד כוח העבודה של הארגון.

במילים אחרות, מטרת התוכניות לפיתוח ולהכשרת מנהלים היא להגן על עתיד הארגון, על ידי בניית בסיס איתן של מנהלים טובים בעלי הכנה מתאימה לכניסה מהירה לתפקידי ניהול בעת הצורך.

ההכשרה כוללת בדרך כלל חשיפה לניהול שוטף, הקמת קבוצות לתמיכה נוספת בלומדים ולמידה משותפת, גישה לחונכות ואימון רשמיים, הדרכה בפתרון יצירתי של בעיות, הנעת ניהול ביצועים, ניהול שינויים ומיומנויות תקשורת אפקטיביות.

עובדים ומועמדים מעריכים ארגונים שמקדמים את הצמיחה והפיתוח שלהם. תוכנית מנהיגות ברמה הגלובלית צריכה להיות גמישה, מותאמת אישית וניתנת להרחבה, ולהציע לעובדים פיתוח, ותמיכה לפי הצורך, בדיוק בזמן שהם זקוקים לה.

לתוכנית הכשרה ארגונית מקיפה יש 2 יתרונות מרכזיים:

1 תוכנית הכשרת מנהלים מאפשרת להגביר משמעותית של מחוברות העובדים:

תוכניות הכשרת מנהיגות נועדו לעזור להבין את החוזקות, החולשות והיכולות הנוכחיות של כוח העבודה.

התמקדות בדברים שמלהיבים את העובדים, מאפשרת להתאים את תוכניות פיתוח המנהיגות לצרכי כל אחד מהעובדים תוך הבטחה שהתוכנית מותאמת ליעדי הארגון. ככל שתוכנית הכשרת המנהלים מתאימה יותר לשאיפות העובדים, מחוברות העובדים גדולה יותר.

לדברי המכון האמריקאי למדעי המנהיגות, הנתונים בארה"ב מצביעים על כך שרק כ-36% מהעובדים חשים מחוברים לארגון ולתפקידם. בהיבט העולמי, שיעור המחוברות הוא 20%.

סקר אחר מגלה כי עבור כ-92% מהעובדים, הסוג הנכון של הכשרה רשמית במקום העבודה משפיע באופן חיובי על מידת המחוברות של העובדים לעבודתם.

המשמעות היא שתוכנית מנהיגות יעילה יכולה להוות מרכיב מכריע בקידום הארגון והעובדים כאחד.

2 תוכנית להכשרת מנהלים מסייעת לעובדים להפיק את המיטב והמירב מעצמם בעבודה:

ממחקר שנערך על יד חברת המחקרים האמריקאית גאלופ עולה כי כ-58% מהעובדים רוצים שתהיה להם היכולת לעשות את מה שהם עושים הכי טוב במקום העבודה.

זה המקום שבו תוכנית להכשרת מנהלים ופיתוח מנהיגות יכולה לעזור. תוכנית כזאת מעניקה לעובדים הזדמנות לחדד את כישוריהם הטבעיים.

תוכנית הכשרת מנהלים מעודדת את העובדים לעבוד בצורה חכמה יותר, טובה יותר ויעילה יותר, תוך שיפור מיומנויות. מנגד, בארגון שלא מאפשר לעובדים למנף את החוזקות שלהם, הפוטנציאל שלהם נשאר בלתי ממומש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה