ועד עובדים חדש ל-230 עובדי עמותת מרפא לנפש

ועד עובדים חדש ל-230 עובדי עמותת מרפא לנפש

העובדים טוענים כי אינם מקבלים שכר עבור שעות נוספות, אין תוספת ותק וכי הם מקבלים שכר חלקי במהלך העבודה בסופי השבוע או בלילה

שיתוף

כ- 230 עובדי עמותת מרפא לנפש לסיוע בקהילה ובריאות הנפש התאגדו בהסתדרות והקימו ועד עובדים. ההסתדרות הודיעה להנהלה כי היא הארגון היציג של העובדים וביקשה לפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי. מדובר בעמותה שלה 11 סניפים ברחבי המדינה וממומנת על ידי משרד הבריאות.

עם העובדים שהתאגדו נמנים עובדים סוציאליים, מדריכים אימהות בית, אחיות ואף המנקות במקום. העובדים טוענים כי אינם מקבלים שכר עבור שעות נוספות, אין תוספת ותק וכי הם מקבלים שכר חלקי במהלך העבודה בסופי השבוע או בלילה.

עמותת "מרפא לנפש" היא עמותה לפגועי נפש בקהילה, שירותי רווחה מופרטים, המפעילה הוסטלים ודיור מוגן ל"מתמודדים" וחולי נפש.

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, חניטל סוויסה: "אין ספק שההתעוררות של העבודה המאורגנת אינה פוסחת גם על שירותי הרווחה המופרטים. העובדים מתחילים להבין שהוצאת השירותים מידיה של המדינה והעברתם לגורמים פרטיים פגעה גם בזכויותיהם וכדי לשפר את תנאי העסקתם הם צריכים להתאגד".

חבר ועד הפעולה של עמותת "מרפא לנפש", מני אריאב: "התאגדנו בהסתדרות כי אנו מאמינים ששיפור התנאים של העובדים יוביל לשיפור המקצועיות והיחס של עובדי העמותה כלפי המטופלים. אני קורא להנהלה להיכנס איתנו למו"מ להסדרת תנאי העסקתנו במסגרת הסכם קיבוצי".

זוהי התאגדות נוספת בהסתדרות של עמותת רווחה מופרטת. זאת לאחר שכ- 700 עובדי עמותת אנוש בכ- 40 סניפים ברחבי המדינה התאגדו לפני מספר חודשים בהסתדרות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה