רווחת עובדים: התור לאחות מתחיל במשרד

רווחת עובדים: התור לאחות מתחיל במשרד

כבר לא צריך לנסוע לקופת החולים- ארגונים רבים בעולם מציעים היום שירותי בריאות לעובדים במקום העבודה. מהם היתרונות של שירות כזה?

שיתוף
משרות בעלות משמעות

משרות בעלות משמעות

התייקרות שירותי הבריאות שחלה בעולם בשנים האחרונות לצד עלייה באחוזי החולי, הובילה לכך שמעסיקים במשק העולמי רבים מצאו עצמם מתמודדים עם עלויות עצומות וסיכונים אדירים שאותם לא צפו עד לפני מספר שנים. הארגון זקוק לעובדים בריאים ושלמים, בשיא הכושר והמוטיבציה, ועובד אשר נקלע למחלה, נאלץ להחסיר ימי עבודה ובכך לארגון נגרם נזק.

לצד זאת, שוק העבודה הופך יותר ויותר מוכוון רווחה, מתוך תפישת הרווחה כגורם משמעותי התורם לשימור עובדים, העלאת התפוקה, ומתן מענה לעובדים בגיל המבוגר וכן עובדים בעלי מוגבלויות.

על כן, אחת המטרות שמנחות את הארגון המודרני הנה צמצום ימי המחלה. לכן, ארגונים רבים אימצו בהדרגה כי אחת הדרכים לכך הנה להציע שירותים רפואיים תוך משרדיים. כלומר, במקום שהעובד יאלץ להיעדר מהעבודה על מנת לנסוע לרופא, או לא יטרח לבקר אצלו כלל ובכך יגרום להחמרה במצבו הבריאותי, הארגון יביא את הרופא אליו לעבודה.

 

אז איך זה עובד?

באתר משאבי אנוש Human Resources Executive נחשף סיפורו של סמנכ"ל במחלקת שכר והטבות של חברה גלובאלית לאריזות ושילוח גדולה הסובל מאלרגיות מאז ומעולם.  אותו סמנכ"ל, הנושא במשרה חשובה למדי לארגון עד כי כל שעת החסרה שלו קריטית, נאלץ בעבר לגשת למרפאה שלו כדי לקבל זריקות נגד אלרגיות לפחות אחת לשבוע, לעיתים אף יותר.

משום שהמרפאה המקומית סיפקה שירותים רפואיים רק בין השעות 09:30 עד 11:30, עליו היה לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים הללו. עקב כך, הסמנכ"ל נאלץ להיעדר מהמשרד לשעה וחצי עד שלוש שעות בשבוע. מיותר לציין שהטיפול והמעקב הרפואי לו נזקק הסמנכ"ל שיבשו את שגרת העבודה שלו בצורה ניכרת.

באוקטובר 2011 פתחה החברה בו הוא מועסק את המרכז לבריאות רווחת העובד, מרכז המעניק שירותי בריאות מגוונים לציבור של 1,400 עובדים. ביניהם כמובן הסמנכ"ל שמקבל כדרך קבע את הזריקה השבועית שלו נגד אלרגיה. במרכז זה נמצאים אחות, סייעת רפואית, מתמחה ומאמן (קואוצ'ר) בריאות. הצוות נמצא במרכז כדי לסייע לעובדים בעניינים שבשגרה כגון בדיקות שגרתיות דוגמת בדיקת לחץ דם, אבחון, מעקב ומתן עזרה ראשונה.

כמו כן, מרכז הבריאות והרווחה נותן לעובדים כלים לנהל נכון אורח חיים בריא באמצעות סדרת מפגשים, הנחייה, ייעוץ וליווי אישי בנושאים כגון: מעבר לתזונה בריאה, ירידה במשקל, גמילה מעישון ואימוץ אורח חיים ספורטיבי.

המרכז מספק לעובדים את שירותי הבריאות הקונבנציונליים אותם מספקות קופות החולים והמרפאות למיניהן, לרבות טיפולים בעובדים חולי אסטמה, חולי סוכרת, סובלים לחץ דם וכולסטרול או נשים בהריון ועוד.

היתרון טמון בחיסכון, בעיקר חיסכון בשעות עבודה. כך לדוגמה, הסמנכ"ל שנאלץ לצאת מהמשרד בימים מסוימים בשעות קבועות ולהיעדר למשך שעה וחצי עד שלוש שעות שבועיות, לעתים אף להפסיק באמצע ישיבה או שיחת טלפון חשובה עם לקוח לצורך העניין – כעת פשוט מגיע למרכז הרווחה והבריאות כבר בשעה 07:30, בדרכו למשרד, לפני שהוא מתחיל את יום העבודה ובתוך כמה דקות הוא חופשי להתחיל את יומו.

ארגונים רבים בעולם המעסיקים אלפי עובדים באתר אף הרחיבו את השירותים של המרפאה כדי שזו תספק שירותי בריאות ורווחה לא רק לעובדים אלא גם לבני משפחותיהם. זאת כמובן על מנת להוזיל את עלויות הביטוח הרפואי של בני/בנות הזוג והילדים של העובדים אך גם במטרה לשמר את העובדים לטווח הארוך ולמשוך מועמדים חדשים – דרך מרכז הבריאות והרווחה. 

 
בישראל אומנם אין בעיית ביטוחי בריאות הגוררת עלויות טיפול יקרות בדומה לארה"ב , אך עם זאת עובדים רבים נעדרים ממקום עבודתם. אך כאמור, לשירות זה יתרונות נוספים מלבד הוזלת עלויות ביטוח הרפואי.   

סקר שנערך על ידי חברת Tower Watson בשנת 2012 העלה כי 62% מקרב המעסיקים שמספקים לעובדים מרכזי בריאות רווחה, רואים מנגד לא רק את היתרון הכלכלי הישיר, אלא את העלייה הניכרת במחויבות העובדים ואת העלייה בפרודוקטיביות שלהם בעקבות רפורמת הבריאות הפנים ארגונית.

על מנת ללמוד עוד כיצד ניתן לעשות שימוש ברווחה כמנוף לשימור עובדים, אתם מוזמנים לקחת חלק בכנס רווחה שייערך בקרוב. לפרטים נוספים לחצו כאן!  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה