שיתוף

שנת 2022 צפויה להביא איתה שינויים גדולים ורבים בכל הקשור לטכנולוגיות שיוטמעו בארגונים, ובראש ובראשונה בטכנולוגיות שהולכות ומתפתחות כל הזמן בתחום ניהול משאבי האנוש, לרבות שינויים שעד לפני שנתיים היה נהוג לחשוב שיגיעו רק בעוד כעשור.

בראש רשימת הטכנולוגיות הללו ניצבות הבינה המלאכותית והאוטומציה שמשנות לחלוטין את הדרך שבה אנשים מתקשרים זה עם זה.

עבור מנהלי משאבי האנוש, טכנולוגיות אלה חוללו מהפכה טוטלית בשיטות גיוס העובדים, וכן בכל הקשור למיון וסינון מועמדים, מעקב אחר מצבו של כל מועמד, חווית קליטת העובדים החדשים ועוד.

אם מתמקדים במגמות הקשורות לבינה המלאכותית ניתן לראות שכל מחלקת משאבי אנוש וכל חברת השמה חייבות להיות מודעות לשינויים הצפויים השנה בתחום זה.

הלכה למעשה, אימוץ הבינה המלאכותית והאוטומציה יהפוך להיות חובה בכל ארגון ועבור כל חברת השמה.

אם עד לאחרונה נהוג היה לחשוב שהאוטומציה נועדה רק לצורך הפחתת עלויות וקיצוץ במצבת כוח האדם, הרי שכעת כבר ברור שהבינה המלאכותית והאוטומציה יתחילו לקבל תפקיד מרכזי יותר בגיוס עובדים, בהוצאת עובדים להכשרה, מעקב אחר ההכשרה ועוד. כל ארגון שרוצה להשאר תחרותי יהיה חייב לאמץ טכנולוגיות אלה.

אחד היתרונות הבולטים של אימוץ הבינה המלאכותית הוא היכולת לקבל החלטות מהר יותר. הבינה המלאכותית תאפשר לארגונים להיות הרבה יותר זריזים במירוץ לגיוס הטלנטים המתאימים והנחוצים ביותר.

מבחינת חברות ההשמה, מהירות איוש המשרות, הודות לבינה מלאכותית, תהיה אחד ממרכיבי התחרות הקריטיים ביותר.

מערכת הבינה המלאכותית יכולה לנפות קורות חיים, לזהות את כישורים ספציפיים של מועמדים, לסנן אותם ולשלוח את המידע בצורה מרוכזת אל מנהל משאבי האנוש לבדיקה.

הבינה המלאכותית תסייע בהגברת איכות המועמדים, ובמקרים מסוימים, שימוש בבינה מלאכותית, יוכל לסייע למיון המועמדים כך שבתוך שעות תהיה רשימה של מועמדים ספורים.

זאת ועוד, ניתן להשתמש בתובנות של מערכות הבינה המלאכותית כדי לשפר את המיומנויות. כלומר, תובנות המערכת יספקו נתונים בזמן אמת, מדוע מועמדים מסויימים צריכים לשפר את המיומנות שלהם או אילו מיומנויות חדשות עליהם לרכוש.

זהו משאב קריטי עבור ארגונים ומועמדים כאחד. זאת ועוד, הודות למערכת הבינה המלאכותית, גם אם מועמדים מסויימים יסוננו ולא יתקבלו, הארגון יוכל לומר להם מה עליהם לעשות כדי להישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. תכונה זו יכולה לתרום רבות למותג המעסיק של הארגון.

באופן דומה, ברגע שחלים שינויים בתעשייה מסויימת, והארגון הפועל בה זקוק לסט חדש של מיומנויות, מערכת הבינה המלאכותית יכולה לספק את הידע שהעובדים והמועמדים זקוקים לו כדי לדעת אילו מיומנויות עליהם לשפר ואיך להרחיב את המיומנות הקיימת שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה