שיתוף

אחת התופעות הבולטות בהכשלת הצלחתם של ארגונים הוא היעדר תקשורת טובה בין היחידות השונות של הארגון.

אחת התופעות המזיקות ביותר הנובעות בצורה ישירה מהיעדר תקשורת, הוא תחרות בין יחידות שונות על אותו לקוח.

לדוגמה, כאשר אנשי מכירות של הארגון מגיעים אל לקוח מסויים עם הצעה למוצרים או שירותים מסויימים, ובאותו שבוע מקבל אותו לקוח הצעה מתחרה מאנשי מכירות מחטיבה אחרת של אותה חברה, נוצר מצב שבו החברה מתחרה נגד עצמה.

המשמעות היא, שאנשי המכירות של כל אחד מהצוותים המתחרים, מורידים את המחיר ללקוח כדי לנצח את צוות המכירות השני ולקבל את עמלת המכירה.

פרט לעובדה שזה יוצר הפחתה משמעותית בהכנסות החברה מאותו מוצר או שירות, זה גם מותיר רושם רע אצל הלקוח ופוגע במוניטין של החברה.

תקשורת טובה יותר בין כל העובדים והמנהלים של חברה, לרבות בין היחידות השונות, ושיתוף פעולה מלא, יכולים למנוע את מצבים שליליים מסוג זה, שמכשילים את הארגון.

במילים אחרות, אחד התנאים הבסיסיים לשגשוגו של ארגון הוא תקשורת טובה ושיתוף פעולה פורה בין העובדים ביחידות השונות של החברה.

כדי להשיג מטרה זו של שיתוף פעולה, מוטל על החברה לבדוק אחת לתקופה את מצב התקשורת בין העובדים, בין המחלקות והצוותים ובין העובדים להנהלה.

פרט לכך, בהיעדר בדיקות מסוג זה, עלול, להווצר מצב שיהווה בסיס לפריחה של סכסוכים פנימיים, רכילויות וכדומה.

מצבים מסוג זה בדרך כלל מבטלים את האמון שהעובדים חשים כלפי הארגון וכתוצאה מכך גם המוטיבציה שלהם לבצע את תפקידם ביעילות ולהגיע להישגים.

הדוגמה חייבת להגיע מלמעלה. במילים אחרות, יצירת סביבת עבודה חיובית ותקשורת טובה מחייבת גם את ההנהלה הבכירה, ליצור עם העובדים תקשורת ישרה, התנהגות מכבדת והעלאת איכות חיי היומיום של העובדים.

מערכות יחסים חיוביות, מועילות ופרודוקטיביות בנויות על בסיס של אמון הדדי ומהוות קרקע יציבה לשיתוף פעולה.

מסקרים שנערכו בעולם בקרב עובדים עולה, כי שיתוף פעולה מועיל וטוב נוצר על ידי תקשורת טובה שמתלווה אליה יחס מכבד כלפי כל עובד באשר הוא, בלי קשר לדרגתו, לוותק שלו או לכל נתון אחר.

זאת ועוד, על מנהלי משאבי האנוש מוטלת, בין השאר, המשימה לוודא שאף עובד לא חש מבודד או שהוא מקבל יחס פחות טוב מזה שמקבלים האחרים.

חברות רבות, בעיקר כאלה שנמצאות במצב של צמיחה מהירה, נקלעות לא אחת למצבים של היעדר תקשורת. כתוצאה מכך נוצר נתק בתקשורת ואין שיתוף פעולה.

ככל שסביבת העבודה היא יותר חיובית ופרודוקטיבית, ככל שהארגון דואג יותר לחווית עובד חיובית לכל עובד, כך יותר עובדים מקבלים עידוד להשקיע מאמץ בתקשורת חיובית ולהירתם לשיתוף פעולה.

מצב כזה מביא איתו תחושת בטחון לעובדים, ותחושה זו כשלעצמה, מהווה את הבסיס לקשרים מקצועיים טובים וליצירת אמון בין העובדים למנהלים.

יתרה מכך, סביבת עבודה חיובית משמעה, בין היתר, שכל עובד מרגיש שהוא יכול להפגין פגיעות מול עובדים אחרים ומול המנהלים, ולתקשר באופן גלוי, בלי לחשוש למשרתו.

במצב זה, שיתוף הפעולה הופך להיות חלק בלתי נפרד מסביבת העבודה וחווית העובדים הינה בהכרח חיובית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה