הנעה אפקטיבית של העובדים בארגון – ממדיניות תמריצים ליישום בפועל

הנעה אפקטיבית של העובדים בארגון – ממדיניות תמריצים ליישום בפועל

ניהול נכון הינו שילוב שבו מאפשרים לעובדים להביא לידי ביטוי את יכולותיהם תוך כדי עמידה ביעדים ותגמול תואם 

שיתוף

נכתב על ידי: עמיר פיסלויץ,  מנכ"ל Incentives Solutions

תגמול תלוי ביצועים, עידוד על ידי שכר עידוד, תמריצים, בונוסים ושאר הטבות לעובדים שהגיעו ליעדים ואף עברו אותם, הם משימה לא פשוטה. מנהלי משאבי אנוש רבים מתקשים לתרגם במדויק את השגת היעדים של העובדים, לתגמול ותמרוץ בפועל, באופן שהתגמול יהיה תואם במדוייק את הישגי העובד.

אנחנו ב-Incentives Solutions מציעים פתרון לסוגייה זו, באמצעות מערכת ה-JOOPY. המערכת מיועדת להנעה האפקטיבית של העובדים ולעידוד מצוינות ושיפור בביצועים. היא מבצעת חישוב מדויק של שכר העידוד, התמריצים והבונוסים לעובדים, על בסיס עמידה ביעדים.

תמונה עדכנית

המערכת מהווה כלי ניהולי חיוני עבור הנהלות בארגונים ומנהלי משאבי אנוש. במילים אחרות, מערכת ה-JOOPY מאפשרת לארגונים להטמיע ביעילות את מדיניות התמריצים הנהוגה בארגון.

מערכת ה-JOOPY מספקת למנהלי משאבי אנוש ולמנהלי הארגון בדרגים השונים, תמונת ביצועים עדכנית ומדויקת של הארגון, וכן מידע עדכני על שכר העידוד, הבונוסים והתמריצים המחושבים. כתוצאה מכך, המערכת מאפשרת לעקוב אחרי מימוש יעדי הארגון בשקיפות מלאה.

עובדים יכולים להכנס למערכת

המערכת זמינה דרך הדפדפן ודרך אפליקציית מובייל (Go JOOPY) גם לעובדי הארגון, ומספקת להם המלצות וטיפים, המסייעים לעובדים ולאנשי המכירות להשיג את יעדיהם. בכך היא מגבירה את יכולתו של הארגון לעמוד ביעדיו העסקיים. השקיפות והמידע העדכני והזמין מגדילים את האמון בין העובדים לארגון, מייצרים מעורבות ומחוברות גדולה יותר של העובדים, ומעודדים אותם להשיג את יעדי הארגון. בכך תורמים השקיפות והמידע העדכני רבות לשיפור הישגיו של הארגון.

דוגמא מהשטח:

חברת ביטוח גדולה המעסיקה יותר מ-600 אנשי מכירות ומוקדנים, הטמיעה את מדיניות התמריצים שלה דרך מערכת ה-JOOPY, במרכז תמיכת הלקוחות. כשלושה חודשים לאחר הטמעת המערכת ועלייתה לאוויר, נמדד שיפור של 20% בביצועי המוקד ו-50% חסכון בתקורות התפעוליות הקשורות לחישוב התמריצים לנציגי שירות הלקוחות.

יתרונות המערכת: גידול, ייעול, בקרה

1. גידול ושיפור ביצועים עסקיים

המערכת מאפשרת טיוב ושיפור ביצועים עסקיים. במערכת ה-JOOPY יש ממשק HTML, ולפיכך ניתן לגשת אליה מכל מקום, בכל זמן ודרך כל מכשיר חכם. המערכת מספקת הן לעובדים והן למנהלים מידע עדכני על ביצועיהם העסקיים, ועל שכר העידוד והתמריצים המחושבים עבורם, בהתאמה. המערכת מניעה את העובדים, אנשי המכירות והביצוע בארגון באופן אפקטיבי ומגבירה מצוינות באמצעות Gamification (תחרות) ו-Next Best Action (הצעד הבא המומלץ).

2. ייעול תהליכי חישוב התמריצים והתגמולים

ממשק המשתמש הבהיר לשימוש, מאפשר לארגונים רבים לערוך שינויים במודלים לחישוב עמלות, ו/או להגדיר מודלים חדשים לחישוב באופן עצמאי במהירות וביעילות. קיימת אוטומציה מלאה של תהליכי חישוב העמלות והתגמולים, החל משלב טעינת הנתונים ועד לשליחת קבצי התשלומים למערכות הארגוניות המתאימות. כמו כן, הודות לאוטומציה המלאה של תהליכי העבודה הקשורים לחישוב שכר העידוד והתמריצים, ובפרט למודול הטיפול בהשגות וערעורים, תורמת המערכת להתייעלות ולירידה משמעותית בהוצאות התפעול, הנובעות מחישוב שכר העידוד והתמריצים בארגון.

3. בקרה יעילה על תקציב תשלומי שכר העידוד והתמריצים, ועל תהליכי העבודה לחישוב התשלום:
כל אלו מושגים הודות ליכולות סימולציה מתקדמות. יכולות אלה מאפשרות לארגון להבין את תשלומי התמריצים הצפויים, כתוצאה מיישום שינויים במודלים לחישוב תמריצים ועמלות. כתוצאה מכך, מאפשרת המערכת להשיג בקרה יעילה על התשלומים הצפויים לתמריצים ועמלות. כמו כן שולחת המערכת את התשלומים המחושבים, בפועל, רק לאחר אישורם על ידי גורמי הנהלה מורשים. תהליך אישור התשלומים הוא למעשה כלי בקרה נוסף של הארגון, שנועד לוודא שאין חריגות מהתקציב המתוכנן.

תועלות המערכת עבור הארגון:

1. יצירת מעורבות של העובדים דרך שקיפות.
2. מידע עדכני וזמין, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.
3. ניהול השגות וערעורים.
4. חיזוק אמון העובד בארגון.
5. תרומה משמעותית לביצועים טובים יותר של העובדים והארגון.
6. ממשק שיאפשר לארגון להגדיר בעצמו את מדיניות התמריצים, לבטא את תהליכי העבודה הקשורים למדיניות התמריצים, ולטפל בקלות בכל נושא איסוף וקליטת הנתונים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה