הכסף נמצא על הרצפה, צריך רק לקחת אותו משם

הכסף נמצא על הרצפה, צריך רק לקחת אותו משם

עו"ד רונן לפיד: "המעסיק יכול להחזיר לעצמו כספים ששילם עבור ימי מחלה בגין תאונת עובד; הסכומים יכולים להגיע למאות אלפי שקלים"

שיתוף
עו

עו"ד רונן לפיד

במהלך השנה יש בארגונים מאות ימי היעדרות של עובדים, שנובעים מתאונות שונות, בגינן מוציא המעסיק כספים", מסביר עו"ד רונן לפיד, לקראת הרצאתו בנושא: 'השבת כספים בשל תאונות עבודה לארגון', אותה ישא בכנס דיני עבודה שיתקיים ב-15 בספטמבר בכפר המכביה.

"לדוגמה, עובד המועסק בחברה שלכם קם בבוקר ונוסע לעבודה", מסביר עו"ד לפיד. "בדרך פוגע בו רכב, וכתוצאה מכך העובד שלכם שוהה בבית כחודשיים.

"המוסד לביטוח לאומי משלם לעובד 75% משכרו בתקופת היעדרותו, אולם התקופה הראשונה, של 12 הימים הראשונים של ההיעדרות משולמת בפועל על ידי המעסיק, כמעין 'השתתפות עצמית' וכך המעסיק נפגע כספית.

"אלא שכל זה אינו מחויב המציאות. במשרדנו קיים שירות בשם 'מיטיבים', שמאפשר להחזיר לחברה את הכסף ששילמה במשך 12 ימים או יותר. מדובר בהחזרת שווי ימי ההיעדרות שהחברה שילמה לעובד, בעוד שהחברה מצידה, מחזירה לעובד את ימי המחלה שנצברו לזכותו".

עו"ד לפיד מדגיש, כי "הנחת הבסיס היא שהחברה, כמעסיק, שילמה את כל המוטל עליה בחוק, כתוצאה מהיעדרויות אלה. בחלק מהמקרים, אף סביר להניח שהיא הוציאה כספים גם מעבר לכך".

עבור מי נועד השירות?

"שירות המיטיבים – שמבוצע בשיתוף פעולה בין משרד עו"ד יהודה בכר לבין חברת עורכי הדין רונן לפיד – נועד בעיקר לחברות ועמותות גדולות במשק, המעסיקות 500 עובדים או יותר ואף לרשויות מקומיות".

איך בעצם ניתן לדרוש את הכספים הללו בחזרה ובאילו סדרי גודל של סכומים מדובר?

"כמעסיק, הארגון יכול לדרוש (ואף ראוי שידרוש) כספים אלו בחזרה, על ידי תביעתם מהגורמים השונים, לרבות חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי ואחרים.

" הנתונים הסטטיסטיים מראים, כי מתוך כל 1000 עובדים, יש כשבעה עובדים בשנה המעורבים בתאונה רלוונטית לשירות.

"הערכות, המבוססות על ההנחה ששכרו של העובד הינו השכר הממוצע במשק, מדברות על כ-6000 שקלים למקרה. בנוסף, ניתן לתבוע החזרים עד שבע שנים לאחור. מדובר בסכומים כוללים המוערכים במאות אלפי שקלים".

מה נדרש מהמעסיק כדי לקבל את הכספים?

"המעסיק נדרש למסור מסמכים תומכים המצויים בידיו, לרבות תלושי שכר של העובד, דו"חות נוכחות וכיו"ב. ברוב החברות נמצאים המסמכים הללו במחשב, ולכן ניתן להפיקם בהקשת כפתור. כל שאר העבודה מתבצעת על ידי משרדנו, תוך שמירה על חיסיון ובמקצועיות הראויה".

מהו שכר הטרחה שאתם מבקשים עבור ייצוג בתביעות מסוג זה?

"שכר הטרחה הנגבה בגין שירות זה נובע ישירות מסכומי הכסף הנגבים בפועל. לכן החברה מקבלת שירות מקיף בגין תביעות אלו ללא כל הוצאה נוספת מצידה".

מה אתם ממליצים לתובעים בנוגע להצגת התביעה?

"משרדנו דוגל בהצגת הדברים כפי שהם, ללא עיגול פינות ובלי ליצור הפתעות. המעוניינים מוזמנים לשאול שאלות ככל שישנן כאלה ותקבלו תשובות ישירות ומלאות".

ניתן יהיה לפגוש את עו"ד יהודה בכר ואת עו"ד רונן לפיד ולשמוע עוד רבות על נושא הרצאתו בכנס דיני עבודה שיתקיים ב-15 בספטמבר בכפר המכביה.


סא"ל במיל' רונן לפיד, ששירת שנים רבות במערך משאבי האנוש בצה"ל הוא בוגר תואר MA מאוניברסיטת בר אילן בלימודי המשפט ובעל תואר ראשון נוסף במנהל עסקים מאוניברסיטת בן- גוריון. ניסיונו הצבאי בתפקיד שופט הרכב בבית הדין הצבאי, והקשרים הרבים שצבר במערכת הביטחון מהווים יתרון יחסי והופכים אותו לאוטוריטה מקצועית לענייני נזיקין בכלל ובתביעות משרד הביטחון בפרט. משרד עורכי הדין 'רונן לפיד' מעסיק כמה עורכי דין בתחום הנזיקין והרשלנות הרפואית, ומתמחה במשרד הביטחון ובביטוח לאומי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה