הישראלים מכשירים עובדי סייבר באיים הקאריביים

הישראלים מכשירים עובדי סייבר באיים הקאריביים

קבוצת מר הישראלית, העוסקת בין היתר בפתרונות ושירותי מודיעין סייבר, נבחרה להכשיר עשרות עובדי סייבר מקומיים מהאיים הקאריביים

שיתוף
החתימה על הסכם קורסי הסייבר

החתימה על הסכם קורסי הסייבר. צילום: StMaartenNews

לדברי אריאל לבנון, סמנכ"ל סייבר ומודיעין בקבוצת מר: "על אף ההתפתחות הטכנולוגית המהירה באיים הקאריביים ובאמריקה הלטינית, נותרו אזורים אלו פגיעים מאוד להתקפות סייבר, כאשר ל-4 מתוך 5 מדינות באזור אין אסטרטגיית הגנת סייבר או תוכנית להגנה על תשתיות קריטיות".

לדבריו של גרג ארינדל, הנספח הכלכלי של סנט-מרטין בקרן הדו-לאומית ישראל והקריביים: "קיים היום ביקוש ל-800 אלף עובדי סייבר, כך שגם אם נכניס את כל תושבי סנט-מרטין לשיעורים לא נוכל לספק את הביקוש הגדל. כעת, הילד, הדודה או האחיין של כל אחד פה יכול להפוך לחלק מהשוק, ולקבל שכר של 50 אלף דולר לשנה לפחות".

בתאריך ה- 28 בינואר 2018 – קבוצת מר (ח.מר תעשיות; ת"א: מר), העוסקת בפיתוח, ייצור ואספקת פתרונות חדשניים בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר והתקשורת, הודיעה על חתימתה על מזכר הבנות עם אוניברסיטת סנט-מרטין (USM), באמצעות שותפות אסטרטגית עם הקרן הדו-לאומית ישראל-הקאריביים (CIVI), לאספקת שירותי הדרכה והכשרה של עשרות עובדי סייבר מקומיים בקאריביים. עקב פגיעותו של האיזור להתקפות סייבר, הקורסים יהיו פתוחים למשתתפים מכל רחבי האיים הקאריביים.

לבנון מציין כי: "ב-3 השנים האחרונות שני הסקטורים המותקפים ביותר הם מוסדות פיננסים וחברות תקשורת, כאשר ההתקפות על תשתיות קריטיות וגופי ממשל הולכות ומתרבות. ההאקרים צדים מסדי נתונים ומספרי כרטיסי אשראי של לקוחות חברות טלקום במטרה למכור אותם ברשת האפלה, או פשוט גונבים כסף במקרה של פריצות לבנקים."

קרן CIVI פועלת לחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי, דיפלומטי והתרבותי, בין ישראל לקאריביים. הקרן פועלת לנצל את הטכנולוגיה הישראלית לטובת חיזוק המדינות בקאריביים, תוך הגדלת הסחר הדו-צדדי בין שתי המדינות.

במסגרת הקורסים יעברו סטודנטים, ללא ניסיון קודם בתחום , הכשרה בהבנה וזיהוי איומים וסיכוני סייבר אפשריים במגוון מגזרים עסקיים וממשלתיים, ובמתן פתרונות למצבים השונים. ההדרכות יתבצעו בקבוצות של כ-30 סטודנטים, אשר ייפתחו אחת לחודש במהלך השנה הקרובה, במתכונת של חמישה ימי לימוד מלאים בשבוע. תכנית הלימודים תכיל מדרגות הכשרה נוספות, על פי צרכי כל מגזר. עם סיום הקורס, יקבל כל תלמיד תעודה מוכרת בינלאומית בתחום הסייבר שתכלול גם את חותמת ההסמכה של אוניברסיטת סנט-מרטין.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה